در حال حاضر با چالش کمبود اهدای خون مواجه هستیم و استفاده از کلمه بحران درست نیست و نگرانی برای این بیماران ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۱۰۲۹۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷ 20 February 2022

به گزارش تابناک مازندران، مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان خون سازمان انتقال خون ایران اظهار داشت:

بیشترین بیماران تالاسمی در استان‌های مازندران، خوزستان و سیستان و بلوچستان هستند که به علت نیاز هر دو هفته این بیماران به خون، همواره در این استان‌ها نیاز به اهدای خون است.

بیشترین نیاز به اهدای خون در کدام استان‌هاست؟دکتر میترا ربانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در تعاریف بین‌المللی وجود ذخایر خونی برای بین ۵ تا ۶ روز ایده‌ال است و ما هم اکنون به همین میزان ذخایر خونی در کشور داریم، اما مشکل در استان‌هایی است که کمتر از این میزان اهدای خون دارند.

وی ادامه داد:

در برخی استان‌ها زیر ۵ روز و چند استان ذخایر خونی به زیر چهار روز رسیده است، زیرا تعداد بیماران تالاسمی و نیازمند خون بیشتری دارند، ما هم اکنون با چالش کمبود اهدای خون مواجه هستیم و استفاده از کلمه بحران درست نیست و نگرانی برای این بیماران ایجاد می‌کند.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان خون سازمان انتقال خون ایران تأکید کرد: تا کنون سعی کردیم از طریق شبکه ملی خون‌رسانی نیاز همه استان‌ها تأمین شود، اما بیماران نیازمند به خون به علت محدودیت نگهداری خون همواره چشم انتظار لطف و ایثار همنوعان خود هستند.

دکتر ربانی گفت: مردم می‌توانند به سایت سازمان انتقال خون کشور به نشانی ibto.ir مراجعه کنند و با استفاده از نقشه جغرافیایی که هر روز بعد از ساعت ۱۲ به‌روز رسانی می‌شود استان‌هایی را که نیاز به خون فوری دارند مشاهده کنند، به عنوان مثال از دیروز استان‌هایی چون خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان نیازمند به خون فوری هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار