سید جمال ساعدی:
مدیر عامل کارخانه بستنی عسل گفت : مجموعه‌ ی کارخانه بستنی عسل با این بزرگی که زمینه اشتغال صد‌ها نفر را فراهم نموده است و از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال هشتاد و هشت و دستور معظم له مبنی توسعه صنعتی و اشتغال پایدار در استان در حال نابودی کامل است و از مسولان کشور و استانی دولت مردمی انتظار و درخواست حمایت داریم.
کد خبر: ۱۰۳۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ 24 February 2022
به گزارش تابناک کردستان، سید جمال ساعدی مدیر عامل شرکت بستنی عسل کردستان در بازدید رییس جیهه مردمی گام دوم انقلاب و اعضای این جبهه از کار خانه بستنی عسل، اظهار داشت: مشکلات به وجود آمده مجموعه بستنی عسل از تنگ نظری و سنگ اندازی‌های مدیرانی است که با دلایل کاملا غیر منطقی روزی عوامل این کارخانه را ازبین برده‌اند و حدود یکصد و چهل کارگر بی کار شده است.

سید جمال ساعدی ادامه داد: کارخانه بستنی عسل در طول سنوات از واحد‌های موفق در اشتغال و صادرات بود در سال ۸۸ در پی سفر مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای دام ظله العالی به کردستان طرح توسعه کارخانه و ایجاد اولین گاوداری شیری بزرگ ۲۰۰۰ هزار راسی در دستور کار قرار گرفت و در طی شش سال بصورت بسیج وار آماده بهره برداری شد و در سال ۹۴ توسط معاون اول ریاست جمهوری دکتر جهانگیری و وزیر محترم جهاد و هیئت همراه افتتاح شد و مشروط به پرداخت چهل میلیارد تومان وام شد، اما متاسفانه بعد از افتتاحیه کل مجموعه به فراموشی سپرده شده است و تا کنون بالغ بر بیست مصوبه گرفته است که هیچ کدام منتج به نتیجه نشده است و حداقل سود تسهیلات بانکی به صورت نجومی افزایش پیدا کرده است.

سید جمال ساعدی تاکید کرد: در طی شش سال گذشته کار من شده پی گیری و اخذ مصوبات جدید و هر بار میلیارد‌ها تومان هزینه نموده ایم، اما متاسفانه هیچ نتیجه‌ای نگرفته ایم و مجموعه‌ای با این بزرگی که زمینه اشتغال صد‌ها نفر را فراهم نموده است و از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال هشتاد و هشت و دستور معظم له مبنی توسعه صنعتی و اشتغال پایدار در استان در حال نابودی کامل است.

ساعدی بیان کرد: در اسفند ماه ۹۸ که شرایط کرونایی آغاز شیوع آن بود، در استانداری با حضور مدیر کل صمت وقت و مدیران دیگر و روسای بانک‌ها جلسه‌ای برگزار شد که بانک‌ها قول دادند موانع را حل کنند، اما همین که جلسه تموم شد و از داخل سالن بیرون آمدیم همه به حال بنده تاسف میخوردند که هیچکدام از مدیران قصد رفع موانع و مشکلات این مجموعه را ندارند، همچنین همان لحظه بعد از جلسه رفتند به شرکت شهرک‌ها و کارخانه را به اسم بانک زده اند.

سید جمال ساعدی افزود: ما ۶ ماه بعد از اینکه کارخانه به اسم بانک زده شد متوجه شدیم و از آن تاریخ به بعد ۶میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از ما توسط بانک وصول کرده اند و به ما گفتند که تسهیلات به شما داده می‌شود و ما مجبور شدیم یک ملک شخصی را بفروشیم که به بانک بدهیم و تسهیلات دریافت کنیم که نه تسهیلاتی را به ما دادند و نه مشکلات ما رفع شد و هیچ پولی هم به ما برگردانده نشد.
مدیر عامل کارخانه بستنی عسل کردستان خاطر نشان کرد: در چند روز اخیر هم از طرف بانک به بنده زنگ زده اند و گفتند برای همه افراد خانواده‌ی بنده اجرایه و حکم دادگاه صادر کرده اند، این‌ها همه مشکلاتی هستند که توسط مدیران تنگ نظر برای همه تولید کنندگان اتفاق می‌افتند.

سید جمال ساعدی عنوان کرد: ما داریم تولید و اشتغال زایی برای جوانان انجام میدهیم، از همه مهمتر ما طبق فرموده‌های رهبر انقلاب داریم رونق تولید انجام میدهیم.

مدیر عامل کارخانه بستنی عسل کردستان گفت: ما در دورانی که مسئولین اصلاح طلب در استان داشتند برای خودشان زندگی میکردند بیش از یک هزار نامه و مکاتبات انجام داده این، اما راه را به هیچ جا پیش نبردیم و واقعاً درخواست داریم که واقعاً مسولان و کاربه دستان کاری کنند که مشکلات ما رفع شود.
سید جمال ساعدی مدیر عامل کارخانه بستنی عسل کردستان در پایان سخنان اظهار داشت: درخواست نهایی بنده از دولت انقلابی حضرت آیت الله رایسی و استاندار محترم کردستان و رییس محترم دادگستری و دادستان محترم و سازمان صمت و جهاد کشاورزی این است که براستی دستوری جدی و تصمیم اتخاذ نمایند که این مجموعه با سرمایه گذاری به این بزرگی و زمینه این همه اشتغال یا واقعا مشکلات ش حل گردد یا این که با حراج و تسویه بانکی از این سردرگمی شش سال بلا تکلیفی نجات یابد.

جهاندار سالاری رییس جبهه مردمی گام دوم انقلاب نیز در این بازدید اظهار داشت: جناب آقای ساعدی و مجموعه افرادی که همت کردند تا این کارخانه ایجاد شود و مکانی برای اشتغال و تولید برای جوانان شود، تمام زندگی خود را پای این کار گذاشته اند و باید همه جانبه مورد حمایت قرار گیرند و ما این عزیزان را حتما حمایت خواهیم کرد.

سالاری ادامه داد: بانک‌ها که قراردادی جهت شراکت در این مجموعه امضا کرده اید باید هم در نفع هم در ضرر شریک شوید، مدیران عامل بانک سپه و کشاورزی به عنوان جبهه مردمی گام دوم انقلاب متذکر میشویم که این موضوعات را حل کنید، جناب آقای استاندار این موضوع مهم را از شما مطالبه داریم و با وجو این که شما یک شخص انقلابی هستید این موضوع را که باعث رنجش تمام کارگران و کارفرمایان شده است را بررسی و پیگیری بفرمایید.

همچنین جهاندار سالاری در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ما به عنوان جبهه مردمی گام دوم انقلاب، رفع تمامی موانع تولید سر راه تولید کنندگان و سرمایه گذارانی که واقعا انقلابی هستند را خواهان هستیم، و به مدیرانی که با سنگ اندازی و کاغذ بازی‌های خود موجب ایجاد موانع می‌شوند تذکر میدهیم که طبق فرمایشات رهبر انقلاب مدیریت داشته باشید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار