به دنبال افزایش مصرف خون و فرآورده‌های خون در استان در ماه پایانی سال، ذخیره همه گروه‌های خونی به ویژه oمنفی کاهش یافته است
کد خبر: ۱۰۳۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰ 02 March 2022

به گزارش تابناک مازندران ، مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به کاهش شدید ذخیره گروه خونی O منفی در استان خواستار یاری رسانی مردم برای اهدای خون و جبران نیازها شد.

عبدالله محمدی فیروز از کاهش شدید ذخیره گروه خونی o منفی در استان خبر داد و گفت:

به دنبال افزایش مصرف خون و فرآورده‌های خون در استان در ماه پایانی سال، ذخیره همه گروه‌های خونی به ویژه oمنفی کاهش یافته است.

وی با بیان این مطلب که گروه خونی O منفی به دلیل اینکه به تمام گروه‌های خونی می‌تواند خون دهد بسیار پر مصرف است و زودتر ذخایر آن به پایان می‌رسد؛ از دارندگان این گروه خونی خواست : تا با داشتن کارت ملی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و با اهدای خون به یاری بیماران نیازمند به خون استان بشتابند.

محمدی فیروزجایی با اعلام اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های آن یک نیاز مستمر و همیشگی بوده و مدت زمان نگهداری آن محدود است، یادآور شد: تمامی تجهیزات و وسایل مورد استفاده در پروسه اهدای خون در مراکز اهدای خون استان یک‌بار مصرف و استریل است و تمام دستورالعمل‌های بهداشتی هنگام اهدای خون به صورت صددرصدی رعایت می‌شود.

وی در پایان با تقدیر همراهی و همدلی تمام اهداکنندگان خون در تأمین خون مورد نیاز بیماران، گفت: اداره کل انتقال خون استان تأمین‌کننده نیاز خونی ۵۰ مرکز درمانی و حدود ۱۴ هزار بیمار خاص و سرطانی در مازندران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار