استاندار اردبیل از سرمایه گذاری اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برای توسعه آبیاری مدرن و تحت فشار در این استان طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶ 30 September 2015

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خدابخش عصر چهارشنبه در اولین همایش شکرگزاری رکوردزنی تولید گندم و تجلیل از کشاورزان گندمکار نمونه اردبیل افزود: دولت امسال برای توسعه این بخش بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال تخصیص داده که از این رقم ۳۰۰ میلیارد ریال سهم استان اردیبل است.

وی با بیان اینکه باید با مدیریت حساب شده از این رقم برای توسعه آبیاری مدرن در استان استفاده کرد، اضافه کرد: اعتبار تخصیص یافته رقم بسیار خوبی است و می توان با این سرمایه گذاری توسعه چشمگیری را در این زمینه ایجاد کرد.

استاندار اردبیل با تاکید بر لزوم ایجاد آبیاری مدرن و تحت فشار در اراضی کشاورزی استان ادامه داد: دولت برای توسعه این بخش ۸۵ درصد هزینه های اجرایی را به صورت حمایت مالی متقبل شده، ضمن اینکه ۱۵ درصد آورده شخصی را نیز به صورت تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار می دهد.

وی با بیان اینکه سال گذشته از محل همین کمک های دولتی سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش آبیاری مدرن قرار گرفته است، ادامه داد: امسال با اعتبارات تخصیص یافته این رقم افزایش خواهد یافت.

خدابخش با اشاره به استفاده از اعتبار یک میلیارد دلاری از محل مهار آبهای مرزی در این استان تصریح کرد: با بهره گیری از این اعتبار نیز تا چهار سال آینده ۸۳ هزار هکتار از اراضی دیمی استان به اراضی آبی تبدیل خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به رکوردزنی تولید گندم در این استان طی فصل زراعی جاری عنوان کرد: این مهم با مشارکت دو طرفه کشاورزان و مسئولان مربوط امکان پذیر شد که قابل تقدیر است.

استاندار اردبیل با اشاره به مدیریت مطلوب در زمینه دستیابی به بالاترین میزان تولید و نیز خریداری و ذخیره سازی آن یادآور شد: در حالی که انبارهای ذخیره سازی استان تنها برای ۳۰۰ هزار تن ظرفیت داشت، امسال در مجموع ۵۸۰ تن گندم از کشاورزان خریداری شد که نشان دهنده مدیریت صحیح در این زمینه است.

وی یکی از آسیب های این بخش را عدم پرداخت به موقع گندم های خریداری شده عنوان کرد و بیان داشت: نیاز است که در این خصوص و برای سال آینده مدیریت کاملی اعمال شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار