محله قدیمی عبید زاکانی در قرق ماشین
محله عبید زاکانی یا خیابان عید زاکان قزوین که یکی از قدیمی ترین خیابان های فرعی شهر است و بخش قابل توجهی از ساکنین این محله را بومیان قزوینی تشکیل می دهند این روزها تبدیل به میانبری برای خودروها شده است.
کد خبر: ۱۰۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷ 03 October 2015
به گزارش تابناک از قزوین؛ خیلی ها نام خیابان عبید زاکان قزوین را با نام هایی نظیر راسته لیموفروشان شهر هم می شناسند، محله ای که از دیرباز یکی از اصلی ترین خیابان های فرعی شهر بوده است. 
وجود دو مسجد شناخته شده مسجد فاطمه زهرا(س) و مسجد ملاباشی در این محله و از سوی دیگر عمر طولانی محله عبید زاکانی در قزوین ظرفیت اهمیت این خیابان و کسبه معروف آن برای مردم شناخته شده است.
از سمت خیابان امام کمی بعد از بازار قزوین که به سمت میدان آزادی( سبزه میدان معروف و مرکز شهر) حرکت می کنی محله عبید زاکانی با آن حلیم معروف و مغازه های همیشه فعال لیمو و آب لیمو توجهت را به خود جلب می کند. گذشته از تجمع عجیبی که توسط خریداران و فروشندگان در این منطقه از خیابان وجود دارد کمی بالاتر از آن با مسجد فاطمه زهرا(س) و حمام قجر مواجه می شوی .
محله قدیمی عبید زاکانی توسط خودروها تصاحب شده است

حمام قَجَر یکی از کهن‌ترین و بزرگ‌ترین گرمابه‌های شهر قزوین است که در خیابان عبید زاکانی این شهر واقع شده است. این بنا به دستور شاه عباس صفوی در سال 1057 ه.ق توسط امیر گونه‌ خان قاجار قزوینی از سرداران شاه عباس ساخته شده است.
محله قدیمی عبید زاکانی توسط خودروها تصاحب شده است

بعداز حمام نیز تا انتهای این خیابان 2 مدرسه،  مهد کودک، کانون نغمه های نورانی و اتحادیه انجمن های اسلامی وجود دارد که قرار گرفتن همه این موارد در یک خیابان فرعی که شاید طول آن به بیش از 2 کیلومتر هم نرسد سبب شده تا این خیابان فرعی جزو یکی از شلوغ ترین خیابان های شهر باشد.
از سوی دیگر محل قرار گیری این خیابان به نحوی است که در اکثر موارد به عنوان خیابان فرعی و میانبر از آن استفاده می شود، ورود خودروها از سمت چهار راه نظام وفا، و نادری برای رسیدن به میدان آزادی و هم چنین بازار یکی از مهم ترین مشکلات مردم در این خیابان است که شلوغی فراوانی را برای ساکنان آن به ارمغان آورده است.
از سوی دیگر معضل همیشگی  پارکینگ در قزوین این بار هم وارد عرصه شده و بخش قابل توجهی از خودروهایی که برای مراجعه به بازار از این خیابان عبور می کنند این خیابان کم عرض و البته شلوغ را جای مناسبی به جهت پارک خودروی خود میدانند که اکثر کسبه و ساکنین این محله را به شدت ناراضی کرده است.
آقای رسولی از ساکنین قدیمی این محله است او می گوید: واقعا خیابان ما خیلی شلوغ شده است، حتی جلوی درب ساختمان های ما هم پارک می کنند و راه برای عبور ماشین های دیگر باقی نمی ماند، البته این وظیفه راهنمایی و رانندگی است که تا جایی که ممکن است در این خصوص با مردم هم کاری کند.

خانمی دیگر از اهالی همین خیابان می گوید: این خیابان خیلی شلوغ است و بیشتر افرادی از آن می گذرند که می خواهند سریع تر برسند به همین خاطر سرعت بالا در یک خیابان فرعی و البته خیلی شلوغ دارند، آن هم در شرایطی که چند مدرسه دراین خیابان است و همه والدین بچه ها از این مسئله نگران هستند.

اگرچه تصاویری مبنی بر پارک ممنوع و یا سرعت مجاز توسط راهنمایی و رانندگی در این خیابان نصب شده است اما تردد زیاد و شلوغی بیش از حد این خیابان نیازمند حضور مامورین نیروی انتظامی به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی بعدی در این خیابان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار