برداشت گندم و جو از ۴ ‌هزار هکتار از مزارع دیم و آبی بخش سرفاریاب در حال انجام است.
کد خبر: ۱۰۵۰۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲ 14 June 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس جهاد کشاورزی بخش سرفاریاب گفت: برداشت گندم و جو در منطقه گرمسیری بخش سرفاریاب از اوایل خرداد ماه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

 

حمزه امیری افزود: فصل کاشت این محصول کاربردی از اوایل دی ماه شروع می‌شود و، چون بیشتر اراضی بخش به صورت دیم کشت می‌شود بارندگی‌های اولیه در تاریخ کاشت نقش مهمی دارد.

 

وی با بیان اینکه از مجموع سطح زیر کشت مزارع غلات این بخش سه هزار و ۲۰۰ هکتار مربوط به کشت گندم و مابقی محصول جو است اضافه کرد: از بذر‌های اصلاح شده از قبیل کوهدشت، دهدشت، آفتاب، کریم و مقداری بذر‌های محلی مثل سیاه ریشک برای کشت محصول گندم استفاده شده است.

 

رئیس جهاد کشاورزی بخش سرفاریاب گفت: با وجود بارش‌های خوب در زمان ابتدای کاشت محصولات گندم و جو در این بخش، ولی در اواخر، این محصولات با کم بارشی و کم آبی مواجه شد و همین امر تأثیر منفی در میزان برداشت داشته و برخی کشاورزان دیم کار، با میزان برداشت کمتری در هر هکتار نسبت به سال‌های قبل روبرو شدند.

 

حمزه امیری افزود: پیش بینی می‌شود از ۴ هزار هکتار از سطح زیر کشت گندم و جو در سرفاریاب بیش از ۶ هزار تن محصول برداشت شود.

برداشت غلات در سرفاریاب به صورت سنتی و مکانیزه انجام شده و در بخش گرمسیری تا اوایل تیرماه ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار