اميرمؤمنان (ع) نيز كه از سوي پيامبر(ص) براي دعوت مردم يمن به اسلام، به آن منطقه اعزام شده بود، با شنيدن خبر حركت پيامبر به سوي مكّه در حالي كه ۳۴ قرباني به همراه داشت، براي شركت در مراسم حجّ از يمن بازگشت و در نزديكي مكه پيامبر اكرم‏(ص) را ملاقات كرد
کد خبر: ۱۰۵۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶ 17 July 2022

به گزارش تابناک مازندران ، پيامبر اكرم‏ (ص) در سال دهم هجري از طرف خدا مأموريت يافت تا شخصاً در مراسم حجّ شركت كند و حجّ كامل را به مسلمانان بياموزد. به دستور پيامبر در ماه ذي‏ قعده در شهر مدينه و در ميان قبايل اعلام شد كه پيامبر عازم حج است.

در پي اين اعلام هزاران نفر در اطراف مدينه خيمه زدند و همه در انتظار حركت پيامبر بودند. پيامبر اكرم‏(ص) در اواخر ماه ذي‏ قعده، «ابودجانه» را در مدينه جانشين خود كرد و در حالي كه شصت قرباني به همراه داشت به سوي مكّه حركت كرد و در «ذوالحُلَيْفه» (منطقه‏اي كه مسجد شجره در آن قرار دارد) احرام بست و به سوي مكه حركت كرد و در روز چهارم ماه ذي‏حجه، در حالي كه حمد خدا و درود بر ابراهيم (ع) را بر زبان داشت، وارد مكه شد.

اميرمؤمنان (ع) نيز كه از سوي پيامبر(ص) براي دعوت مردم يمن به اسلام، به آن منطقه اعزام شده بود، با شنيدن خبر حركت پيامبر به سوي مكّه در حالي كه ۳۴ قرباني به همراه داشت، براي شركت در مراسم حجّ از يمن بازگشت و در نزديكي مكه پيامبر اكرم‏(ص) را ملاقات كرد.

پيامبر اكرم‏(ص) در آن سال حجّ كامل را به مسلمانان آموخت و در روز نهم ذي ‏حجه (عرفه) نماز ظهر و عصر را در سرزمين عرفات با صد هزار تن از مسلمانان برگزار نمود و سپس خطابه تاريخي خود را ايراد كرد و در آغاز آن به مسلمانان فرمود:

«اي مردم! سخنان مرا بشنويد، شايد پس از اين شما را در اين نقطه ملاقات نكنم».در پايان نيز در حالي كه با انگشت سبابه به آسمان اشاره مي‏كرد، فرمود: بار الها! پيام‏هاي تو را رساندم و با سه بار گفتن «اللّهم اشهد» گفتار خود را به پايان رسانيد.

عیدتان مبارک

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار