مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور گفت: افراد با حداقل ۵۰ هزار تومان و حداکثر با ۱۳۳ هزار تومان می‌توانند خودشان را بیمه کنند.
کد خبر: ۱۰۶۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳ 17 August 2022

به گفته بیت‌الله برقراری برآورد جمعیت هدف این صندوق به صورت ناخالص حدود ۳۰ میلیون نفر است که این آمار شامل عشایر، کشاورزان ساکن و غیر ساکن می‌شود که یک سوم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

برقراری با بیان اینکه سن ورود در این صندوق حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال است افزود: در مدت ۱۷ سالی که از عمر این صندوق می‌گذرد حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ نفر هزار نفر بیمه شدند که از این تعداد، حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال هستند.

وی اظهار کرد: استان اصفهان به عنوان برترین استان در جذب بیمه‌شوندگان است در تلاش هستیم سهمیه تخصیصی ۲۸ هزار نفر بیمه شده اصفهانی قبل از موعد مقرر، تحقق پیدا کند. در استان اصفهان ۳۱۲ هزار نفر کشاورز، روستایی و عشایر وجود دارند که ۹۷ هزار نفر آن‌ها با احتساب خانواده هایشان تحت پوشش صندوق بیمه هستند این در حالی است که ۱۲ هزار نفر در شهر اصفهان بیمه پرداز این صندوق خواهند بود که تلاش می‌کنیم با افزایش سطح پوشش این بیمه مستمری ها افزایش یابد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با اشاره به اینکه بیمه کارفرمایی، کارگری و کارمندی یک بیمه اجباری است، اما بیمه کشاورزان، روستایان و عشایر یک بیمه اختیاری خواهد بود، توضیح داد: اصحاب رسانه هرچقدر بیشتر رسالت این صندوق را تبیین کنند، باعث استقلال بیشتر جامعه هدف یعنی کشاورزان، روستایان و عشایر خواهند شد. ایجاد انگیزه در قشر کشاورز و روستایی و عشایر باعث خواهد شد علاوه بر توقف مهاجرت، مهاجرت معکوس صورت بگیرد و روستاها آبادتر شوند.

وی یکی از مزیت های این صندوق را حق بیمه کم آن عنوان کرد و افزود: افراد با حداقل ۵۰ هزار تومان و حداکثر با ۱۳۳ هزار تومان می‌توانند خودشان را بیمه کنند این در حالی است که دولت دو برابر این مبلغ را پرداخت می کند. پرداخت اقساطی یکی از مزیت های دیگر این بیمه است.

برقراری اظهار کرد: سال گذشته توسط دولت حدود ۱ هزار ۷۰ میلیارد تومان بودجه به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر تخصیص داده و به‌صورت کامل اخذ شد امسال این مبلغ با افزایش ۴۰ درصدی همراه بود که طبق مصوبات ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده و تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان آن‌ را توانسته‌ایم اخذ کنیم.

برقراری با اشاره به اینکه در این صندوق سطوح درآمدی وجود دارد، تصریح کرد: این سطوح بر اساس سقف در آمد ماهیانه افراد تعیین می‌شود، در مجموع ۸ سطح درآمدی وجود دارد که از ۲ میلیون و ۶۶۰ تومان تا ۱ میلیون درآمد برای هر کشاورز تعیین شده است، همچنین ۵ درصد آن را کشاورز موظف است حق بیمه بپردازد و دولت هم دو برابر آن مبلغ را به مقدار پرداختی فرد اضافه می‌کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور گفت: رویکرد دولت سیزدهم تحولی بوده و توجه ویژه‌ای به جامعه هدف روستاییان، کشاورزان و عشایر دارد. با پوشش بیمه‌ای این جامعه هدف، در راستای فقر مطلق و محرومیت‌زدایی قدم برداشته شده است‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار