هشتمین دوره جشنواره سراسری نوجوان خوارزمی روز دوشنبه در اردوگاه شهید بهشتی واقع در باغ ابریشم و باغ علمی و فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۶۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳ 05 September 2022

معاون آموزش متوسطه اداره‌ کل آموزش و پرورش اصفهان اظهار داشت: در این رویداد علمی بالغ بر ۵۲۳ دانش آموز دختر و پسر از سراسر کشور به‌عنوان برگزیدگان هشتمین جشنواره خوارزمی نوجوان در مرحله کشوری به میزبانی اصفهان به رقابت می‌پردازند.

احمدرضا بنی لوحی با بیان اینکه کشف و پرورش استعدادهای نهفته دانش‌آموزان در سنین نوجوانی از جمله اهداف مهم این رویداد است، گفت: این جشنواره  در ۹ رشته شامل زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، فعالیت‌ها و مسابقات آزمایشگاهی، بازارچه‌های کسب‌وکار دانش‌آموزی، ریاضیات، دست سازه، پژوهش، برنامه‌نویسی و مناظره علمی برگزار می شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان یادآور شد: این جشنواره در سال‌های اخیر به‌صورت غیرحضوری برگزار شد و امسال پس از ۲ سال با شناسایی افراد برتر و برگزاری مراحل منطقه‌ای، ناحیه‌ای و استانی در اصفهان برگزار شده است .

وی خاطرنشان کرد: اختتامیه این دوره از جشنواره  ۱۷ شهریور در سالن همایش نگین سپاهان‌شهر به میزبانی دانش‌آموزان و مربیان و حضور احتمالی  وزیر آموزش و پرورش و معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری برگزار می‌شود.

ساماندهی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات لازم برای مدارس اصفهان با قوت انجام شده است

بنی لوحی همچنین گفت: با توجه به حضوری شدن مدارس با تاکید رییس‌جمهور و دستور وزیر آموزش و پرورش، ساماندهی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات لازم برای مدارس اصفهان با قوت انجام شده است.

وی افزود: در این زمینه تامین کسری بالغ بر ۱۶ هزار نفری آموزش و پرورش در دستور کار ستاد پروژه مهر استان قرار گرفت.

وی، استفاده از ظرفیت نیروهای استخدامی، دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، سرباز معلم‌ها و نیروهای خرید خدمات را از جمله روش‌های تامین نیروی انسانی برای مهر ۱۴۰۱ عنوان کرد و گفت: با تدابیر اندیشیده شده مشکلی بابت تامین معلم برای سال تحصیلی جدید وجود ندارد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌ کل آموزش و پرورش اصفهان خاطرنشان کرد: درباره تامین فضاهای آموزشی نیز با کمک خیران و اداره‌کل نوسازی مدارس اصفهان اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه هفته اول مهر امسال با چند روز تعطیلی مواجه است، تصریح کرد: بازگشایی مدارس از دوم مهر صورت می گیرد و کلاس ها بصورت حضوری برگزار می شود.

بنی‌لوحی به تلاش‌های دستگاه تعلیم و تربیت برای حضوری کردن آموزش‌ها با توجه به درخواست مکرر بسیاری از والدین و تاثیر محیط آموزشی معلمان و مدارس در یادگیری‌ اشاره کرد و گفت: سال تحصیلی جدید پس از ۲ سال شرایط کرونایی فرصت بسیار مناسبی برای ارائه آموزش و یادگیری بهتر برای دانش‌آموزان است.

وی همچنین به پایان یافتن دوره‌های طرح تابستانه تثبیت و تعمیق آموزش در ۴۱ منطقه استان اصفهان اشاره کرد و گفت: این دوره‌ها بمنظور جبران اُفت تحصیلی پیدا و پنهان یادگیری دانش‌آموزان صورت گرفته است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به شرکت حدود ۵۷ هزار دانش‌آموز در این طرح گفت: در این راستا اقدام موثری برای بهبود فرآیند تحصیلی دانش آموزان برای ورود به سال تحصیلی جدید صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار