استاندار اصفهان گفت: رشد دانش آموزان نباید کاریکاتوری و برگرفته از نگاه تک بُعدی به مقوله تعالی تخصصی و مهارتی باشد بلکه لازم است برای ارتقای مهارت در زمینه‌های مختلف برنامه‌ریزی شود.
کد خبر: ۱۰۶۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰ 08 September 2022

سید رضا مرتضوی افزود: رشد کاریکاتوری به این معنی است که دانش آموز فقط در یک بُعد و مهارت رشد کند درحالیکه ما نباید به یک مقوله نگاه کنیم بلکه در برنامه ریزی ها، جامعیت داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه لازم است این نگاه در جشنواره های مختلف دانش آموزی مانند نوجوان خوارزمی نیز دنبال شود، اظهار داشت: لازم است بمنظور ایجاد توازن در شخصیت دانش آموزان و کسب مهارت های مختلف در آنها، برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری از اکنون آغاز شود.

وی افزود: تقویت روحیه پژوهشی، نگاه کاربردی به علم، استعدادیابی و بارور ساختن و الگوسازی دانش آموزان برای حرکات علمی، رویکرد فعلی جشنواره هاست. 
استاندار اصفهان  با بیان اینکه توجه به رویکرد فرایندی در جشنواره ها باید مدنظر قرار بگیرد و نتیجه این رویکرد به فرهنگ و تمدن ختم خواهد شد، ادامه داد: نتیجه نگاه فرایندی در این جشنواره و ارتباط برقرار کردن دانش آموزان با مولفه های فرهنگی و تمدنی، همان ۶ هزار دانش آموز از استان اصفهان است که برای دفاع از انقلاب اسلامی در برابر دشمن ایستادند.

مرتضوی، گفت: در جشنواره هایی همچون خوارزمی باید بر روی شناسایی مولفه های هویتی چنین نسلی کار شود که چگونه تعلیم و تربیت شدند. 
وی اعلام کرد: با استعداد یابی و ظرفیت سازی قبل، حین و پس از جشنواره باید برنامه ریزی جامعی صورت گیرد و مولفه های درستی را تعریف کرد تا بتوان به اهداف از پیش تعیین شده رسید. 

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این جشنواره، دانش آموزان و دانشجویان را  آینده ساز تمدن نوین اسلامی خواند و اظهار داشت: ۶ هزار دانش آموز استان برای برقراری امنیت و آسایش و استقلال کشور مقابل دشمن ایستادند و رسیدن به امنیت در سایه علم را رقم زدند. 
محمدرضا ابراهیمی با بیان اینکه شهدایی چون کاظمی، آشتیانی و فخری زاده الگوی دانش آموزان هستند، گفت: شروع تمدن نوین اسلامی از مدرسه و جشنواره هایی چون خوارزمی و جابر بن حیان محقق خداهد شد که به شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری منجر می‌شود. 
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان، قدرت هر جامعه را در سایه علم و دانش دانست و ادامه داد: آمریکا و قدرت های بزرگ نمی‌توانند علیه ایران اسلامی کار کنند نه تنها بدلیل قدرت نظامی بلکه قدرت علمی که امروزه به توسعه اقتصادی رسیده و بخاطر علم، عمل و اندیشه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار