در پی افزایش همه گیری آنفولانزا
با افزایش همه گیری آنفولانزا بازرسی بهداشتی از مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات با قوت ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۷۳۳۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸ 22 October 2022

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: لازم است که شهروندان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی دست ها، به ویژه در اماکن سرپوشیده، از ابتلای خود به آنفولانزا پیشگیری کنند.

پژمان عقدک وجود تهویه در اماکن سرپوشیده آموزشی و اداری را الزامی عنوان کرد و افزود: بازرسان مراکز بهداشت مانند گذشته و به صورت پیوسته از مراکز آموزشی و اداری بازرسی می‌کنند.

وی با بیان اینکه آنفولانزا و کرونا هر دو بیماری ویروسی هستند و علایم نزدیک به هم دارند، گفت: در آنفولانزا درگیری دستگاه تنتفسی مانند عطسه و سرفه، گلودرد و تب و لرز به صورت ناگهانی بروز می‌کند، ولی در کرونا این علایم در چند مرحله ظاهر می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: از ۲۵ مهرماه سال جاری نمونه گیری از آنفلوآنزا، به موازات کرونا، آغاز شده است.

عقدک به خانواده‌ها و بیماران مبتلا به آنفلوآنزا توصیه کرد که با اصرار از پزشک آنتی بیوتیک دریافت نکنند چرا که آنتی بیوتیک بر روی بیماری‌های ویروسی اثر بسیار کمی دارد و باعث افزایش مقاومت بدن در برابر اینگونه بیماری‌ها می‌شود.

وی تاکید کرد: مصرف فراوان میوه و سبزیجات، مواد غذایی مقوی و خواب به اندازه از مهمترین عوامل تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است که منجر به کاهش ابتلا به آنفولانزا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار