معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به دنبال ورود محموله ۵۰ تنی دارو و با توجه به سهم ۶ درصدی اصفهان از این محموله، سه تن دارو ظرف چند روز دیگر وارد اصفهان می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹ 31 October 2022

محمود اعتباری علت به تعویق افتادن تولید دارو را توافق نکردن روی قیمت مواد اولیه دارو عنوان کرد و گفت: همین مسئله کمبود دارو را در بازار شکل داد به دنبال اصلاح قیمت دارو‌ها در زمان حاضر شرکت‌های دارویی به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند و یکی از مهمترین شرکت‌های تولید کننده آنتی بیوتیک کشور در اصفهان است که با سه خط در حال تولید است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: کمبود داروهای، چون استامینوفن، قطره بینی سدیم کلراید و سوسپانسیون خوراکی (شربت) آنتی بیوتیک را داریم که اکنون این مسئله برطرف شده است.
وی با بیان اینکه با پایان دوره بحران کرونا، میزان مصرف آنتی بیوتیک به یکباره نسبت به دوران کرونا افزایش دو برابری یافت و همین مسئله نیز علت کمبود آنتی بیوتیک در بازار شد گفت:، زیرا که در دوران کرونا به علت رعایت اصول اولیه بهداشت، میزان مصرف آنتی بیوتیک روند کاهشی داشت و در مقطعی نیز به دلیل نیاز نداشتن به انتی بیوتیک خط تولید آنتی بیوتیک را تعطیل کرد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: بیماری‌های ویروسی مثل آنفلوانزا نیاز به درمان آنتی بیوتیک ندارد و با استراحت و تغذیه مناسب بهبود می‌یابند و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و مصرف دارو با نظر پزشک توصیه می‌شود، همچنین واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های پر خطر مثل سالمندان، زنان باردار، اطفالی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، توصیه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار