مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از حمل بیش از ۲ میلیون تن کالای اساسی از استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸ 21 December 2022

امید جهان‌نژادیان در گفت و گو با ایسنا ضمن گرامیداشت روز ملی حمل و نقل و راهدار اظهار کرد: جایگاه و خدمات رانندگان در امنیت غذایی کشور ستودنی است و مجموعه حمل و نقل در کشور نقش بسیار بزرگی در ایجاد امنیت غذایی دارد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ میلیون تن کالای اساسی شامل گندم، روغن و شکر خام از طریق استان خوزستان به اقصی نقاط کشور حمل شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان ادامه داد: از این میزان بیش از ۶۰۰ هزار تن مربوط به گندم خریداری‌شده در فصل برداشت از کشاورزان خوزستانی و مابقی مربوط به محموله‌های واردشده در بندر امام خمینی (ره) است.

جهان نژادیان با اشاره به اینکه مسیر توسعه حمل نقل ریلی قابل گسترش است، گفت: در سال جاری حدود ۶۰۰ هزار تن کالا از طریق حمل و نقل ریلی به سایر استان‌ها در کشور ارسال شده است که در صورت توسعه و مشارکت، این میزان به صورت چشمگیری قابلیت افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نقش و جایگاه رانندگان محمولات غذایی بسیار ارزشمند است، با اشاره به صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر جهاد تخلیه بنادر که سرآغاز حماسه‌سازی و فداکاری‌های رانندگان در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا شد، اظهار کرد: حوزه حمل و نقل همچون گذشته با انگیزه نقش خود را در امنیت غذایی هموطنان به خوبی ایفا خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار