وقتی دچار یبوست می شوید همه چیز از خلق و خو گرفته تا انرژیتان دچار مشکل میشود پریشان می شوید و احساس سنگینی
کد خبر: ۱۰۸۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱ 28 December 2022

وقتی دچار یبوست می شوید همه چیز از خلق و خو گرفته تا انرژیتان دچار مشکل میشود پریشان می شوید و احساس سنگینی دارید.


اگر یبوست دارید این غذاها را بخورید

برای درمان این مشکل، قبل از استفاده ی داروها بهتر است روی غذاها تمرکز کنید. در ادامه، غذاهایی را به شما معرفی خواهیم کرد که شکمتان را مجبور به کار کردن می کنند.

تمشک
تمشک یکی از غذاهای سرشار از فیبر است و هر فنجانش حدود ۸ گرم فیبر دارد – این میزان، برابر فیبر توت فرنگی است فیبر حجم مدفوعتان را افزایش میدهد تا کمک کند غذا به نرمی در مسیر گوارش به حرکت درآید. بعلاوه فیبر باکتری های درون روده را برای گوارش بهینه تغذیه میکند.

پرتقال
پرتقال در این زمینه کمک زیادی می تواند به شما بکند. پرتقال مقدار زیادی ویتامین C دارد که به نرم شدن مدفوع کمک میکند، فیبر دارد که به حجم گرفتن مدفوع کمک میکند و همچنین دارای فلاونوئیدی به نام نارینجنین است که پژوهشگران می گویند مانند ملیّن عمل میکند. پرتقال را به صورت میان وعده یا در سالاد مورد استفاده قرار دهید.

آب
تامین آب بدن برای حرکت دادن روده ها ضروری است بدون آب فراوان، مدفوع نمی تواند نرم شود و به راحتی در مسیر گوارش حرکت کند. جای تعجب نیست که چرا کم آب شدن بدن یکی از عوامل یبوست است در روز همیشه به خاطر داشته باشید که آب بنوشید. می توانید با قطعات لیمو و خیار به آبی که می نوشید طعم اضافه کنید.

کفیر
نوشیدنی های لبنی تخمیر شده سرشار از پروبیوتیک هستند کفیر ۱۰ برابر بیشتر از ماست پروبیوتیک دارد پروبیوتیک ها در اصل غذای باکتری های درون روده هستند و کمک می کنند گوارشتان تقویت شود. پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که پروبیوتیک می تواند به بهبود یبوست کمک و مدفوع را نرم تر کند.
کفیر و ماست های دارای پروبیوتیک را به صورت میان وعده یا همراه با وعده های اصلی میل کنید.

بادام
بادام ها سرشار از چربی های مفید برای قلب، پروتئین و فیبر هستند اما این میزان منیزیم بالای بادام است که روده را هیجان زده میکند.
منیزیم اسید معده را خنثی میکند و مدفوع را در روده به حرکت در می آورد. تنها یک مشت بادام ( ۲۸ گرم ) دارای ۲۵ درصد از منیزیم مورد نیازتان در طول روز است بادام میان وعده خوبی است می توانید حتی در حال حرکت هم از آن استفاده کنید، می توانید از آرد بادام در پخت و پز و یا اسموتی نیز استفاده کنید.

آلو سیاه
این التیام دهنده قدیمی یبوست نه تنها سرشار از فیبر است ( ۶ گرم فیبر در هر نصفه فنجان ) بلکه دارای دی هیدروکسی فنیل ایزاتین نیز می باشد،
ترکیب طبیعی که روده را تحریک میکند و همچنین نوعیقند(سوربیتول) که اثر ملین دارد بعلاوه آلو سیاه دو برابر موز دارای پتاسیم است اگر به اندازه کافی پتاسیم دریافت نکنید ممکن است دچار یبوست و خستگی شوید. آلو سیاه را به صورت مستقیم، در سالاد یا به همراه ماست میل کنید.
گیاهانی که برگ سبز دارنداسفناج، برگ چغندر و کلم سرشار از مواد مغذی هستند که به فعال شدن دستگاه گوارش از جمله فیبر کمک میکند( یک فنجان برگ چغندر دارای ۴ گرم فیبر است ). منیزیم به جمع شدن روده و پتاسیم که برای تنظیم تعادل مایعات و انقباض عضلات مفید است کمک میکند.
این سبزیجات را به سالاد و ساندویچ خود اضافه کنید و یا با روغن زیتون و سیر تفت دهید و میل نمایید.

سبوس گندم و قهوه، چای یا نوشیدنی های بدون کافئین
جای تعجب نیست که سبوس گندم به درمان یبوست و بهبود گوارش کمک میکند. لایه بیرونی دانه گندم دارای فیبر است و هر فنجان آن ۲۵ گرم فیبر دارد می توانید از سبوس گندم در پخت و پز استفاده کنید تا مزایایش به بدنتان برسد و اگر به تنهایی برایتان کارساز نبود یک فنجان قهوه یا چای را نیز اضافه کنید.

برچسب ها: یبوست ، غذا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار