مدیرکل استاندارد فارس به خریداران و مصرف کنندگان لوازم خانگی برقی توصیه کرد هنگام خرید کالا به علامت استاندارد و کد ده رقمی زیر آن توجه نمایند و به منظور اصالت علامت استاندارد کد ده رقمی زیر علامت استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند تا از صحت علامت استاندارد اطمینان حاصل کنند.
کد خبر: ۱۰۸۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶ 31 December 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: رزمجو گفت: از آنجایی که برچسب انرژی به خریداران کمک میکند تا هنگام خرید کالا وسیله‌ای را انتخاب کنند که در مقایسه با سایر وسایل مصرف انرژی کمتر و کارایی بیشتری را داشته باشد، به همین منظور نظارت بر برچسب مصرف انرژی از وظایف اداره کل استاندارد است.

او گفت: در بازرسی‌های بعمل آمده از ۶۶۵ واحد صنفی استان از ابتدای امسال، برچسب انرژی ۳۳۰۳ لوازم خانگی و وسایل نقلیه در سطح استان مورد کنترل و بازرسی قرار گرفت.

مدیرکل استاندارد فارس گفت: در این بازرسی‌ها ۳۳۰۰ مورد مطابقت برچسب با استاندارد، ۳ مورد جعل و یا بدون برچسب انرژی مشاهده شده است.

او گفت: از ابتدای امسال برچسب انرژی وسایلی همچون بخاری برقی، بخاری گازسوز دودکش دار، اجاق گاز صفحه ای، اتوی برقی، فریزر، اجاق گاز، یخچال فریزر، آبگرمکن گازسوز، جارو برقی، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، کولر گازی، کولر آبی، انواع لامپ، موتورسیکلت توسط بازرسان این اداره کل مورد بازرسی قرار گرفته است.

رزمجو گفت: بخش‌های اول تا سوم برچسب مصرف انرژی نصب شده روی وسایل برقی به ترتیب نشان دهنده علامت تجاری شرکت سازنده، نام شرکت سازنده و مدل دستگاه است.

او گفت: بخش چهارم برچسب انرژی از اهمیت خاصی برخوردار است و هفت فلش رنگی (از سبز پررنگ تا قرمز تیره) با یک حرف لاتین از A تا G دارد که هر حرف و فلش نشانگر درجه‌ای از مصرف انرژی دستگاه است.

مدیرکل استاندارد فارس گفت: حرف A نشانگر کمترین مصرف انرژی و بیشترین کارایی و حرف G نشانگر بیشترین مصرف انرژی و کمترین کارایی دستگاه است بنابراین هرچه رتبه دستگاه بالاتر باشد کارایی آن نسبت به میزان انرژی که مصرف می‌کند بهتر خواهد بود.

او به خریداران و مصرف کنندگان لوازم خانگی برقی توصیه کرد: در هنگام خرید حتماً به برچسب انرژی و رده آن توجه ویژه کنند، زیرا کالا‌های با رتبه‌های انرژی پایین، موجب افزایش هزینه‌های برق مصرفی در سبد خانوار می‌شود.

رزمجو از همشهریان و هم استانی‌ها درخواست کرد هنگام خرید کالا به علامت استاندارد و کد ده رقمی زیر آن توجه نمایند و به منظور اصالت علامت استاندارد کد ده رقمی زیر علامت استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند تا از صحت علامت استاندارد اطمینان حاصل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار