رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۱۲۰ دانشجوی خارجی از کشورهای عراق،افغانستان،بنگلادش ، سوریه، لبنان، بحرین، یمن، تاجیکستان و هند در دانشگاه علوم پزشکی کاشان تحصیل می کنند.
کد خبر: ۱۰۹۱۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳ 07 February 2023

کورش ساکی افزود: این دانشجویان در رشته های پزشکی، دندانپزسکی، تغذیه و هوشبری تحصیل می کنند.

وی اظهار کرد: از سال ۱۳۹۷ تعدادی دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می کنند و بنا داریم از سال آینده تفاهم نامه همکاری با دانشگاه های معتبر جهان از جمله هلند، سوئد و غیره منعقد کنیم.

ساکی گفت: با تقویت همکاری ها بین دانشگاه علوم پزشکی کاشان و دیگر دانشگاه های معتبر خارجی، دانشجویان و استادان می توانند در صورت وجود کمبودهایی در مسیر انجام طرح و پروژه های علمی و تحقیقاتی خود از دانشگاه طرف قرارداد برای تکمیل پروژه خود استفاده کرده و با شانس حضور در یک دانشگاه خارجی از ایده‌های علمی دیگر نقاط دنیا استفاده کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: اکنون این دانشگاه ۳۰۴ میلیارد تومان کسری بودجه دارد که البته این بدهی از سال‌های گذشته تاکنون انباشته شده است.

ساکی گفت: مدیران دانشگاه علوم پزشکی کاشان در حال پیگیری و رایزنی برای تامین کسری بودجه از طریق وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: با اقدام‌های انجام شده طی امسال، بیمارستان امام حسن (ع) شهرستان آران و بیدگل تا پایان شهریور سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می رسد.

وی یادآور شد: ۵۷ پایگاه سلامت در شهرستان های آران و بیدگل کاشان و ۳۸ خانه بهداشت در شهرستان های یادشده زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان به مردم خدمات بهداشتی درمانی ارایه می‌ کنند.

به گفته ساکی، یک مرکز مشاوره بیماری های رفتاری در کاشان، ۲ مرکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، ۱۹ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و هشت مرکز خدمات جامع سلامت روستایی هم زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان فعالیت می‌کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار