مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: باید به سمت ارائه بسته‌های تشویقی برای گسترش فضاهای اقامتی استان قزوین که هتل‌های چهار و پنج ستاره را شامل می‌شود برویم تا بدین وسیله در حوزه گردشگری شاهد یک پیشرفت باشیم.
کد خبر: ۱۰۹۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰ 11 October 2015
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین محمدعلی حضرتی‌ها شامگاه شنبه در جلسه شورای شهر قزوین که در سالن جلسات شورای شهر قزوین برگزار شد با اشاره به اینکه برای توسعه گردشگری نیازمند چندین عنصر هستیم، اظهار داشت: فراهم کردن زیرساخت‌هایی مانند ایجاد امکانات، پذیرایی مناسب با رده‌های مختلف قیمتی و احداث هتل‌های مناسب یکی از مهم‌ترین عناصر جذب گردشگر محسوب می‌شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه تاکید کرده‌اند که در پایان برنامه ششم توسعه باید تعداد مسافران خارجی به ایران باید پنج برابر افزایش پیدا کند که باید برای تحقق این مهم به زودی اقدامات لازم را انجام دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به اینکه سطح هتل‌داری در قزوین پایین است، عنوان کرد: قبل از انقلاب اسلامی در استان قزوین 37 مسافرخانه وجود داشت که این تعداد در حال حاضر به کمتر از 10 مسافرخانه رسیده که البته بخشی از کاهش آن افزایش وسایل نقلیه در کشور است.

حضرتی‌ها خاطرنشان کرد: باید به سمت ارائه بسته‌های تشویقی برای گسترش فضاهای اقامتی استان قزوین که هتل‌های چهار و پنج ستاره را شامل می‌شود برویم تا بدین وسیله در حوزه گردشگری شاهد یک پیشرفت باشیم.

وی بیان کرد: موضوع آماده‌سازی بناهای تاریخی برای حضور گردشگران از اهمیت زیادی برخوردار است و متاسفانه تعداد بناهای آماده در کل استان سه بنای امامزاده حسین(ع)، سعدالسلطنه و چهلستون است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین تصریح کرد: آثار موجود در استان قزوین از تنوع و تعدد مطلوبی برخوردار است ولی متاسفانه خیلی قابل استفاده نیست و باید بتوانیم امکان حضور گردشگر را با آماده سازی بناهای تاریخی فراهم کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار