برای اجرای قانون جوانی جمعیت، پس از پالایش اطلاعات، زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند واگذار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷ 16 April 2023

طبق ماده ۴ قانون جوانی جمعیت و مصوبه مجلس دولت موظف شده به خانواده‌هایی که فرزند سوم و سوم به بعد آنان بعد از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به دنیا آمده قطعه زمینی را با تنفس دو ساله و بازپرداخت هشت ساله به خانواده واگذار کند.

در بودجه امسال هم مصوب شده به خانواده‌هایی که دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال هستند طبق ماده چهار زمین واگذار شود، اما هنوز آیین نامه ان ابلاغ نشده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در پاسخ به این پرسش که تاکنون بر اساس قانون جوانی جمعیت چه متراژ زمین به خانواده‌های دارای سه و چهار فرزند اعطا شده است گفت:تا کنون حدود چهار هزار خانواده در سامانه سمن ثبت نام و اطلاعات لازم را بارگذاری کرده اند.

کحال زاده با بیان اینکه پالایش اطلاعات در این سامانه تا قبل از سال جدید در وزارتخانه انجام می‌شد افزود: سامانه در حال بررسی اطلاعات است و پس از تایید روند واگذاری زمین به خانواده‌ها آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جدید پالایش اطلاعات به اداره کل و شهرستان‌های استان واگذار شده است گفت: بحث تامین زمین به صورت ویژه در دستور کار اداره راه و شهرسازی است.

مدیر روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در حال حاضر در مناطق شرقی استان زمین آماده واگذاری است و پس از تایید اطلاعات این کار عملی می‌شود.

کحال زاده گفت: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و اجرای قانون جوانی جمعیت در اصفهان زمین نداریم و به همین دلیل زمین در شهر‌های بهارستان، فولادشهر، شاهین شهر و مجلسی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در شهر مجلسی زمین آماده واگذاری است افزود: در شهر‌های بهارستان، فولاد شهر و شاهین شهر فرایند قانونی در حال اجراست و زمین‌های مورد نظر در حال الحاق برای اجرای قانون جوانی جمعیت هستند.

این اظهارات مدیر روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی در خصوص پالایش اطلاعات در حالی مطرح شده که بررسی‌ها نشان می‌دهد در استان قم برای ۲ هزار متقاضی زمین اختصاص داده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار