کد خبر: ۱۱۰۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶ 01 May 2023
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از تولید 165 تن قارچ خوراکی دکمه ای در این شهرستان خبر داد.

 محمد هادی‌زاده با بیان اینکه سال گذشته 165 تن قارچ دکمه ای در شهرستان محمودآباد تولید شد، گفت: سطح پرورش قارچ خوراکی این شهرستان  6 هزار و 700 مترمربع با 15 بهره بردار است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره باینکه سال گذشته 12 کارگاه آموزشی و دوره مهارتی به صورت حضوری و مجازی با حضور 405 نفر از بهره‌برداران و علاقمندان در این شهرستان برگزار شد، افزود: 189 پیام ترویجی در فضای مجازی توسط مراکز سه گانه این شهرستان ارسال شد.

 

این مسوول با بیان اینکه قارچ یکی از سالم ترین مواد غذایی است که می‌تواند در ترکیب رژیم غذایی مبتلایان به دیابت قرار گیرد، افزود: قارچ چربی و کلسترول ندارد، مقدار کمی هیدرات کربن را در خودش جای داده و از لحاظ داشتن پروتئین در سطح خوبی قرار دارد، ویتامین، مواد معدنی، آب و فیبر هم از سایر ترکیبات موجود در قارچ هستند که به سلامت هرچه بیشتر بیماران مبتلا به دیابت  کمک می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه همه قارچ ها خوراکی نیستند و برخی از قارچ های غیرخوراکی و سمی می توانند کشنده باشند، گفت: مصرف کنندگان  قارچ مصرفی مورد نياز خود را از مراكز معتبر و به صورت بسته بندي هاي بهداشتي تهيه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار