کد خبر: ۱۱۰۹۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸ 11 June 2023

به گزارش تابناک مازندران از ایسنا، سید مناف هاشمی در حاشیه دیدار فینال تنیس فیوچرز در باشگاه انقلاب، درباره انتطار فدراسیون تنیس برای افزایش سهمیه این رشته در بازی های آسیایی گفت:

خوشحالم توفیق داشتم این مسابقات را از نزدیک شاهد بودم. هماهنگی برای حضور ۲۲ کشور در این مسابقات کار پرزحمتی بود و باید از رییس فدراسیون و وزارت ورزش تشکر کنم.

درباره نحوه حضور کاروان ستاد بازی‌های آسیایی تصمیم گیری می‌کند و این دوستان هم در کمیته المپیک و هم وزارت ورزش  نقش دارند.

وی افزود: شاخصه‌هایی در این باره تعریف شده و نمی‌شود آنچه دلمان خواست را انجام دهیم. ملاک اصلی بحث مدال‌آوری است و برای خانم‌ها نیز رتبه‌های چهارم تا ششم ملاک است. جلسات زیادی در این باره برگزار شده و در نهایت به این نقطه رسیدند که برای تنیس یک سهمیه برای بازی‌های آسیایی در نظر گرفته شود تا شرایط این رشته آسیب نبیند. این انتظار برای رشته های دیگر نیز وجود دارد و این سهمیه تشویقی برای تنیس بود که در این چند سال رشد خوبی داشته است. البته این موضوع هم طبق نظر وزیر ورزش و کمیته المپیک و ستاد بازی ها بوده است.

وی درباره تعداد رشته های ورزشی ایران در بازی های آسیایی خاطرنشان کرد:

۳۷ رشته بر اساس آخرین جمع بندی ها بوده است. دو جلسه هم با وزیر و تیمشان و مرکز سنجش گذاشتیم‌ و در حال حاضر ۳۱ رشته قطعی شده و اسامی نهایی شده‌اند. فکر می‌کنیم تعداد ورزشکاران ما نیز بین ۳۳۰ تا ۳۴۰ نفر باشد که با کادر سرپرستی، مربیان، رسانه‌ها و... جمعا حدود ۵۲۰ تا ۵۳۰ نفر حمعیت کاروان ورزشی ایران خواهد بود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار