مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اظهار داشت: یازدهمین دوره استانی المپیاد آماده دادرس با رقابت تیم های شهرستانی در دو بخش خواهران و برادران امروز به کار خود پایان داد
کد خبر: ۱۱۱۰۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷ 14 June 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ غلامرضا علی محمدی بیان کرد: مرحله استانی مسابقات المپیاد آماده دادرس با حضور تیم های برتر ۹ شهرستان استان وبا مشارکت ۳۰۰ دانش آموز به مدت دو روز به صورت مجزا در دو گروه پسران و دختران برگزار شد.

علی محمدی ادامه داد: در این مسابقات دانش آموزان که در قالب دو گروه پسران و دختران حضور داشتند پس از آزمون کتبی در آزمون های عملی شامل احیای قلبی_ ریوی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، اطفاء حریق، اسکان اضطراری، حمل مصدوم و پناهگیری و خروج ایمن به رقابت پرداختند.

وی اظهار کرد: دانش آموزان با شرکت در طرح مهارتی دادرس و فراگیری دوره های امدادی، به مهارت هایی دست پیدا می کنند که در زمان بروز حوادث بتوانند درمواقع بحران به عنوان تیم های امدادی در مدارس، با اقدام به موقع و مناسب از بروز آسیب ها و تلفات انسانی جلوگیری کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تاکید کرد: هدف از برگزاری این مسابقات ارتقاء سطح آمادگی امدادی دانش آموزان در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی در روزهای سخت می باشد که با همکاری آموزش و پرورش برگزار می شود.

غلامرضا علی محمدی با اشاره به اینکه تیم های برتر خواهران و برادران به مسابقات کشوری المپیاد آماده دادرس اعزام می شوند، اضافه کرد: پس از بررسی و جمع بندی نتایج در روز اول و در بخش پسران: شعب دره شهر، ایلام و چرداول به ترتیب مقام اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و تیم شهرستان دهلران نیز موفق به کسب جام بشردوستی شد.

وی افزود: در ادامه برگزاری این مسابقات و در روز دوم نیز در بخش دختران؛ مهران موفق به کسب مقام اول و شعب دره شهر و ملکشاهی مقام های بعدی را کسب کردند. شهرستان آبدانان هم جام بشردوستی در بخش خواهران را به خود اختصاص داد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار