رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت:در عملیات طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و خرده فروش مواد مخدر؛ هشت نقطه آلوده شهر اصفهان از وجود یک هزار و ۱۰۰ معتاد پاکسازی شد.
کد خبر: ۱۱۱۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲ 02 July 2023

سرهنگ احمد نیکبخت اظهار کرد: طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر، ماه جاری در شماری از تفرجگاه‌ها و پارک‌های اصفهان آغاز شد و افراد پرخطر اعم از معتادان متجاهر، خرده فروشان و اراذل و اوباش در راستای اجرای طرح امنیت محله‌محور جمع آوری شدند.

وی همچنین با اشاره به شیوع مصرف مواد مخدر صنعتی در بین افراد کم سن و سال؛ ادامه داد: طبق پژوهش‌های صورت گرفته ۲۳ درصد از نوجوانان به دلیل کنجکاوی برای اولین بار یک ماده روانگردان را تجربه می‌کنند ازاین رو آموزش و آگاهی‌دهی به جامعه و به خصوص نسل جوان و نوجوان می‌تواند در کنترل و متعادل ساختن این دلیل مصرف بسیار راهگشا باشد.

سرهنگ نیکبخت گفت: ظهور مواد مخدر مانند ماده روانگردان" گُل "موجب کاهش سن مصرف کنندگان شده است و نیز قبح‌زدایی همزمان با نشر اطلاعات غلط و گمراه کننده بین نوجوانان موجب شده است که مصرف اینگونه مواد بین نسل نوجوان پسر و دختر شیوع نگران کننده‌ای داشته باشد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان بیان داشت: مواد مخدر جدید به دنبال بازارهای مصرف بزرگتر است؛ از این رو جامعه هدف آن سنین زیر ۱۸ سال و هردو جنس پسر و دختر است و کانون‌های تهدید آن خانواده، مراکز آموزشی و محیط های کاری و به طور کل افراد مولد جامعه است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس از شهروندان درخواست می‌شود با مشاهده معتادان متجاهر، خرده فروشان مواد مخدر و اراذل و اوباش در سطح تفرجگاه‌ها و پارک های محله خود مراتب را به سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار