رئیس کل دادگستری استان اصفهان از آزادی ۶۵ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیه ناشی از جرائم غیرعمد در آستانه عید غدیر خم خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲ 05 July 2023

حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری با اشاره به اقدامات حبس‌زدایی صورت گرفته در دهه ولایت در استان افزود: مسوولان ستاد دیه استان با بازدید چند باره از بند زندانیان بدهکار مالی و شناسایی و تحقیق دقیق وضعیت مالی مددجویان واجد شرایط کمک، پس از اخذ استعلام ثبتی و قانونی، با اعطای تسهیلات به ۶۳ زندانی مرد و ۲ بدهکار مالی زن، زمینه آزادی آنها را فراهم کردند.

وی رقم بدهی این زندانیان را بالغ بر ۸۹ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای تعدیل ارقام دیون و تسهیل آزادی ۶۵ زندانی و پس از برگزاری جلسات متعدد صلح و سازش رقمی معادل ۱۰ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان با گذشت شاکیان خصوصی، از اصل بدهی‌ها کسر شد.

رئیس کل دادگستری اصفهان افزود:بیشترین سهم را در تحقق آزادی زندانیان، قُضات محاکم با قبولی «دادخواست اعسار» یا «تعدیل اقساط بدهی با شرایط روز جامعه» ایفا کردند به نحوی که ۶۷ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان از وجوه مورد تقاضای طلبکاران در قالب قبولی دادخواست اعسار از رقم کل دیون تقاضا شده، تقلیل پیدا کرد.

وی با تقدیر از همیاری خالصانه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها گفت: حمایت مردمی از زندانیان جرایم غیرعمد در اصفهان محدود به ایام خاصی از سال نیست و اقشار مختلف استان در مناسبت‌های گوناگون ملی و مذهبی و به هر بهانه، حامی دربندان تحت حمایت ستاد دیه استان اصفهان بوده و هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار