مدیرکل انتقال خون قزوین گفت: رسانه‌ها در راستای مسوولیت اجتماعی خود باید فرهنگ اهدای خون را در جامعه نهادینه کنند.
کد خبر: ۱۱۱۹۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵ 10 August 2023

به گزارش تابناک قزوین و به نقل از ایرنا، دکتر عباس طالبیان روز پنجشنبه افزود: رسانه‌ها در پیشبرد اهداف و برنامه‌های سازمان انتقال خون نقش مهم و موثری دارند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با بیان اینکه حضور بانوان و جوانان برای اهدای خون باید پررنگ‌تر شود، اظهار کرد: رسانه‌ها باید در رابطه با فرهنگ سازی برای این مهم به جریان سازی خبری بپردازند.

این مسوول گفت: در حال حاضر اهدای خون بانوان در استان و کشور زیر ۱۰ درصد است که این رقم در کشور‌های توسعه یافته تا ۵۰ درصد می‌رسد.

طالبیان با بیان اینکه شاخص اهدای خون از هر هزار نفر در اروپا ۵۰ نفر است که این شاخص در کشور ما ۲۵ نفر است، افزود: کشور ما از جمله کشور‌های اهداکننده داوطلبانه خون است و با وجود این فرهنگ نیازی به خونگیری از بستگان افراد بیمار برای کمک به درمان و نجات آن‌ها نیست.

وی اظهار کرد: نیاز بیماران به خون و فرآورده‌های خونی یک نیاز دائمی و مستمر است و در صورت ایجاد خلل به آن جان بیماران به خطر می‌افتد.

این مسوول گفت: مجمع خیران انتقال خون قزوین راه اندازی شده و در این بخش به منظور توسعه و تجهیز زیرساخت‌ها در پایگاه‌های ثابت و سیار نیازمند توجه خیران هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار