مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران گفت: رویکرد کمیته امداد در این محلات، تبدیل مناطق "آسیب" به مناطق "فرصت" است.
کد خبر: ۱۱۱۹۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹ 11 August 2023

به گزارش تابناک مازندران، میثم معافی در حاشیه آغاز به کار نمایشگاه حرکت مبارک ۲۰ ۲۰ محله در مازندران اظهار داشت: مهمترین مسئله در این محلات فعال کردن شبکه "احسان و نیکوکاری" محله به عنوان سلول بنیادین شبکه خیرات است.

 

تبدیل مناطق  

وی با تاکید بر شناسایی فرصت‌های بالقوه در این مناطق افزود: رویکرد کمیته امداد در این محلات، تبدیل مناطق "آسیب" به مناطق "فرصت" است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران بیان داشت: در هر محله شهردارانی از میان جوانان همان محله انتخاب شده تا با خانه‌های امداد محله همکاری و در شناسایی مشکلات و انتقال آن به مسئولین و رفع آن مسائل مشارکت داشته باشند.

معافی بیان داشت: کمیته امداد تاکنون در این محلات ۷۶ میلیارد تومان در پنج سرفصل؛ فرهنگی، اشتغال، درمان، مسکن و معیشت خدمات ارائه داده است.

وی گفت: سال گذشته ۲۱۰ نفر از افراد فعال در محلات ۲۰۲۰ در استان مازندران به زیارت کربلای معلی در ایام اربعین اعزام شدند و امسال نیز ۲۵۲ نفر اعزام خواهند شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران تصریح کرد: با فعال شدن شبکه خیر و احسان در محلات کم برخوردار در طول این مدت حدود ۳۶ میلیارد تومان مراکز نیکوکاری محلات ۲۰۲۰ درآمد کسب نمودند.

معافی گفت: با اشاره به طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم‌برخوردار با شناسایی ۵۶ محله در استان مازندران گفت: سهم کمیته امداد در ۱۰ شهرستان، ۱۴ محله بوده که با فعال نمودن ۱۳ مرکز نیکوکاری در این محلات به ارائه خدمات می‌پردازیم.

خاطرنشان می‌شود: نمایشگاه تحت عنوان" حرکت مبارک ۲۰۲۰ محله" با ارائه خدمات ۴ نهاد متولی(کمیته امداد، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و هلال احمر) از ۱۸ مرداد ماه بمدت سه روز در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ساری برگزار می‌باشد.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار