نماینده فقیه در آذربایجان غربی:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه بهبود وضعیت دریاچه ارومیه، همراهی و همکاری همه افراد را می طلبد، گفت: در این راستا باید منابع آبی مدیریت و دیپلماسی آبهای مرزی فعال شود.
کد خبر: ۱۱۱۹۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱ 11 August 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به وضعیت نامطلوب دریاچه ارومیه گفت: فعال تر شدن دیپلماسی آب های مرزی، مدیریت مصرف، استفاده از تجارب بین المللی در این زمینه و همکاری مردم از جمله راهکارهای مهم برای احیای دریاچه ارومیه است. 

وی ادامه داد: خشکسالی در همه کشورهای جهان اتفاق افتاده است و اختصاص به ایران ندارد و دشمنان می خواهند مسئله احیای دریاچه ارومیه را یک موضوع سیاسی و قومیتی بکنند. 

امام جمعه ارومیه با اشاره به برگزاری سومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی، مسابقات قرآن و عترت دانشجویی و میزبانی مسابقات والیبال مردان آسیا در ارومیه گفت: این که ارومیه از این رویدادهای جهانی و ملی میزبانی می کند همگی موجب شناخت بیش از پیش ظرفیت های آذربایحان غربی و ارومیه می شود. 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اهمیت وحدت امت اسلامی و تاکید آموزه های دینی بر این موضوع افزود: وقتی از هم گسستگی ایجاد شود دشمنان بر مسلمانان مسلط می شوند و تفرقه در حقیقت صدای شیاطین است و برگزاری اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی برکات زیادی برای اتحاد بیش از پیش مذاهب اسلامی در ارومیه و استان خواهد داشت. 

وی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی با قدرت نمایی و حرکت ۶۵ هزار کیلومتر به مدت هشت ماه در سطح دریای آزاد موجب شدند تا یک افتخار بزرگ در عرصه های سیاسی و نظامی برای جمهوری اسلامی کسب شود. 

امام جمعه ارومیه با اشاره به ۲۳ مرداد سالروز جداسازی کشور بحرین از ایران تصریح کرد: جداسازی بحرین از ایران در حقیقت نتیجه تبانی کشور انگلیس و پهلوی است بحرینی که از دوران هخامنشیان از ایران بوده و خیانت پهلوی به ایران را نشان می دهد. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به این که هر کسی قرآن را بخواند و آیات آن را بفهمد در حقیقت غنی است گفت: بر اساس فرمایشات معصومین ع خواندن قرآن کریم کفاره گناهان است و موجبات نزول رحمت الهی بر انسان بوده و از سویی پرده ای برای انسان در برابر آتش جهنم است. 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان این که در مواقع فتنه و آشوبها قرآن کریم بهترین ملجا و پناهگاه مسلمانان است افزود: این که کفار و مستکبران جهان اقدام به سوزاندن قرآن کریم می کنند در حقیقت می خواهند مانع رسیدن کلام حق به گوش مردم جهان شوند. 

آقای مسچی معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه ارومیه با اشاره به برگزاری سومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی به میزبانی ارومیه گزارشی از عملکرد مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ارائه کرد و گفت: اجلاس اول وحدت اسلامی در کردستان، اجلاس دوم سال گذشته در گلستان و کنفزانس سوم با حضور بیش از ۱۵۰۰ تن از علمای شیعه و سنی در ارومیه برگزار شد.

برچسب ها: ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار