سخنگوی وزارت امور خارجه چین ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در شیراز، گفت که پکن از تهران در مبارزه با تروریسم و همچنین حفظ صلح و ثبات در ایران حمایت می‌کند.
کد خبر: ۱۱۲۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ 15 August 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: بعد از محکومیت‌های گسترده حمله تروریستی روز یکشنبه در شیراز از سوی کشورهای مختلفی مانند روسیه، امارات، قطر، بحرین، کویت سوریه، عمان، عراق، جمهوری آذربایجان، فرانسه و همچنین سازمان ملل و اتحادیه اروپا؛ این بار نوبت به چین رسید تا با ایران ابراز همدردی کند.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای حمله جنایتکارانه به مردم بی‌گناه در حرم شاهچراغ واقع در شیراز - که یک شهید و هشت مجروح برجای گذاشت - را به‌شدت محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وانگ در این‌باره گفت که دولت و ملت چین حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در ایران را محکوم کرده و مخالت خود با هر شکلی از تروریسم را ابراز می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد که پکن قاطعانه از دولت و ملت ایران در مبارزه با نیروهای تروریستی افراطی، و همچنین حفظ صلح و ثبات در این کشور حمایت می‌کند.

روز گذشته (دوشنبه) نیز سفارت روسیه در تهران، ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در شیراز و ابراز همدردی با قربانیان این واقعه، بر آمادگی مسکو برای افزایش همکاری با ایران در مبارزه با تروریسم تاکید کرد. (جزئیات بیشتر)

غروب روز یکشنبه بود که یک تروریست مسلح به اسلحه جنگی با حدود ۳۰۰ گلوله مقابل حرم شاهچراغ در شیراز شروع به تیراندازی کرد که در این حمله جنایتکارانه، یک نفر به شهادت رسید و هشت تن دیگر نیز مجروح شدند.

عامل این حمله تروریستی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و مجروحان نیز به بیمارستان‌های شیراز منتقل شدند و روند درمان آنها در حال پیگیری است.

چهارم آبان سال گذشته نیز در حمله تروریستی مشابهی به حرم شاهچراغ در شیراز، ۱۳ نفر شهید و ۲۵ نفر مجروح شدند که عوامل این حمله تروریستی در تیرماه امسال به دار مجازات آویخته شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار