آیا میدانستید در کره زمنی بیش از 30 ملیون گونه حشره وجود دارد که تعداد بیشماری از این حشرات میتوانند باعث تخریب آسایش خود و خانواده تان شوند؟
کد خبر: ۱۱۲۳۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴ 30 August 2023

در متن زیر به تعدادی از این حشرات اشاره خواهیم کرد:

ساس

ساس ها موجوداتی خونخوار و شب فعال هستن که در اکثر مواقع زمانی که میزبان خواب است به آن حمله ور شده و از خون گرم انسان ها و حیوانات تغذیه میکنند. ساس ها میتوانند در کوچکترین درز های موجود درخانه و البسه شما پنهان شده و علت گزش بدون درد ساس ها ماده موجود در بزاغشان میباشد که قبل از نیش زدن به روی محل گزش مالیده و سپس نیش خود را در آن محل فرو میکنند، بنابراین بسیاری از افراد در ابتدا با مشاهده محل گزش ساس ها گمان میکنند که دچار حساسیت پوستی شده اند، زیرا این حشره خونخوار را درخانه خود مشاهده نکردند حتی در بعضی از افراد این اتفاق آنقدر شدید است که تا زمانی که بخواهند متوجه حظور ساس در خانه شان شوند دچار کم خونی شده‌اند !

حال چاره چیست؟ وقتی متوجه حظور ساس در منزل خود شدید اصلا نترسید و در اولین فرصت با کارشناسان حشره شناسی تماس گرفته تا در سریع ترین وقت ممکن سمپاشی ساس در منزل، اداره، کارخانه و ... شما صورت گیرد

موریانه

بندپایان بزرگترین گروه جانوران بی‌مهره هستند که گوناگونی آن‌ها به تنهایی از گوناگونی همه جانوران و گیاهان بیشتر است. حدود 75 درصد این گونه را حشرات تشکیل می‌دهند و بیش از 75 درصد زندگی خود را نیز بر روی زمین سپری می‌کنند. بنابراین آن‌ها به زیستن در کنار انسان‌ها و استفاده از زیستگاه‌های ما عادت دارند. این حشرات با تنوع بسیار زیاد خود، تأثیرات متفاوتی بر زندگی ما دارند. برخی از آن‌ها بی‌آزار و مشغول کار خود هستند و برخی دیگر ما را با دردسرهای زیادی مواجه می‌سازند؛ مانند موریانه‌ها. وجود موریانه ها در منزل باعث ایجاد اتفاق های وحشتناکی از جمله خرابی وسایل خانه و منزلتان شود. سمپاشی موریانه باید توسط کارشناسان سمپاشی صورت گیرد زیرا در صورت رعایت نکردن اصول سمپاشی در حین کار ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در خانه تان شود.

 

هشدار:این آفت مخرب در صورت تشکیل کلونی در محل زندگی شما میتواند باعث ایجاد خرابی های بسزایی شود بنابر این درصورت مشاهده این موجود در خانه و یا محل کارتان هرچه سریع تر با شرکتی متخصص و مجرب در زمینه سمپاشی انبار، منازل، ادارات و ... تماس گرفته تا ریشه کنی موریانه موثر باشد.

سوسک ریز

سوسک ریز به سوسک آلمانی مشهور است و سوسک‌های بزرگ را سوسک آمریکایی می نامند. این سوسک‌ها به طول یک تا دو سانت هستند و عموما به دو رنگ قهوه‌ای و سیاه دیده می شوند. سوسک ها میتوانند باعث ایجاد آلودگی در محل زندگی شما شوند و در صورتی که در سریع ترین فرصت ممکن سمپاشی سوسک ریز انجام نگیرد این حشره به سرعت تکثیر شده و میتواند به صورت کامل در خانه تان پخش شود.

بید فرش

یکی از متداول ترین آفات که میتواند آسیب جدی به وسایل پشمی و نخی در خانه تان شود بید فرش میباشد. لارو سوسک فرش از وسایل پشمی مانند فرش،چرم تغذیه می کند و معمولاً از طریق وسایل پشمی دسته دوم که قبل از ورود به دقت بازرسی و تمیز نشده اند منتقل می شود و در موارد کمتری از طریق بید فرش بالغ که پرواز می کند و از درب و پنجره وارد می شود و روی مبل و فرش یا لباس تخم میگذارد منتقل می شود.بنابر این در صورتی که از وجود این حشره در خانه تان رنج میبرید هرچه سریع تر با کارشناسان تخصصی شرکت سمپاشی تضمینی آریا تماس گرفته تا سمپاشی بیدفرش هرچه سریع تر برایتان انجام شود

 

کنه کبوتری

کنه کبوتری به گروهی از بندپایان گفته می‌شود که از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به هم هستند اما عادات و اکولوژی‌های بسیار متفاوتی دارند. عدم شناسایی صحیح کنه‌ها و گونه‌های مختلف آن‌ها می‌تواند منجر به درمان نادرست و عدم کنترل صحیح آفت شود. کنه‌ها برای شناسایی مناسب باید به یک آزمایشگاه متخصص ارجاع داده شوند تا بتوان به گونه‌های مختلف آن پی برد و روش صحیح برای کنترل آفت آن را در پیش گرفت. کنه های کبوتری همانطور که از نامشان پیداست میتوانند از طریق پرندگان به خانه تان منتقل شده و در سریع ترین حالت ممکن تکثیر شوند. این کنه ها از خون گرم انسان و دگر موجودات تغذیه کرده و میتوانند باعث انتقال بیماری های مشترک بین انسان و حیوانات شوند اما شما میتوانید با سمپاشی کنه کبوتری به راحتی این حشره را از خانه تان ریشه کن کنید.

 

مگس ها

مگس ها به بزرگترین گروه حشرات موذی موجود در خانه ها معروف هستند. اغلب مگس ها مواد غذایی مورد نیاز خود را به صورت شیرابه مصرف می کنند. آن ها به وسیله ی خرطوم خود بزاق خود را بر روی مواد غذایی جامد می ریزند و آنها را حل کرده و به صورت شیرابه مصرف می کنند که در این حالت مقداری از میکروب ها و باکتری های بدن خود را وارد محیط های غذایی می کنند بنابراین مگس ها حشرات بسیار کثیفی هستند که با نشستن بر روی مواد غذایی و ... میتوانند باعث انتقال باکتری و کثیفی به آن شوند . مگس ها به سرعت تخم ریزی میکنند و تکثیر میشوند هرچه تعدادشان بالاتر میرود آستانه صبر و تحمل میزبان این آفات پایین تر رفته و جدایی از ایجاد مزاحمت و آلودگی میتوانند باعث ایجاد آسیب های روانی به افراد نیز شوند ، سمپاشی مگس به صورت کامل میتواند این مشکل را رفع کند.

کک

کک از خانواده حشرات بدون بال ، خونخوار ، کوچک و از راسته لوله‌بالان میباشد که کمتر از 4 میلیمتر طول دارد. کک ها با استفاده از حرکات جهشی جابه‌جا میشوند بنابراین به آنها حشرات غیبی نیز میگویند ، زیرا مشاهده آنها میتواند کار بسیار سخت و دشواری باشد. اگر کک وارد محیط منزل و یا محوطه های مسکونی شما شد بیرون راندن این موجود میتواند کاری بسیار سخت و دشوار باشد. در سمپاشی کک باید از سموم ترکیبی استفاده شود و همچنین سمپاشی این حشره نباید توسط افراد ناکار‌آزموده انجام شود زیرا در صورتی که کوچکترین اشتباهی حین سمپاشی پیش بیاید ممکن است باعث خطرات جدی در محیط خانه و خانوادتان شود.

 

موش

هنگامی که کلمه حیوانات موذی به چشمتان میخورد اولین حیوانی که به یاد می‌آورید بدون شک موش میباشد.

موش ها نژاد های مختلفی دارند که از متداول ترین آنها در ایران میتوان به :

موش قهوه ای (نروژی)، موش سیاه یا موش سقف و موش خانگی اشاره کرد . در صورتی که این موجودات به خانه تان پناه ببرند میتوانند به سرعت تولید مثل کرده و بیشتر شوند و به همین ترتیب باعث انتقال بیماری ها و باکتری ها در خانه تان میشوند بنابر این موش ها میتوانند آفات خطرناکی باشند که در صورت مشاهده این موجود در خانه، اداره ، کارخانه و ... سریع تر برای سمپاشی موش اقدام کنید.

 

مایت

هیره یا مایت که آفتی گزنده و نیش زننده است به دسته کنه‌ها متعلق است. هرچند که مشاهده این موجود با چشم غیرمسلح امکان پذیر نیست، اما چنین حشره‌ای در اطراف انسان ها، پوست و مو، تختخواب و جاهای گرم و مرطوب و حتی صندلی و فرش، زندگی می کند. مایت‌ها معمولاً از پرندگانی مانند کبوتر به انسان‌ها منتقل می شوند که طی سال‌های گذشته باتوجه به ازدیاد حضور این نوع پرنده در شهرها، مایت‌ها هم این شانس را داشته اند تا به خانه‌های ما نفوذ کنند. مایت ها حشراتی بسیار کوچک هستند ولی با خطراتی بزرگ! این حشره با گزش ممتد بر روی بدن شما باعث ایجاد دانه های قرمز و متورم بر روی پوستتان شده و در صورتی که این دانه خا به زخم تبدیل شوند و به آنها رسیدگی نشود باعث ایجاد عفونت میشود. ریشه کنی مایت نیز به دلیل ریز بودن این حشره میتواند کار دشواری باشد .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار