بخشدار ویژه خارگ گفت: مرکز اهدای خون جزیره خارگ با اعتبار 3 میلیارد و 200 میلیون تومان با بهره‌گیری از تجهیزات به‌روز و تخصصی افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۲۳۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴ 31 August 2023

به گزارش تابناک بوشهر و به نقل از خبرگزاری فارس، محمدرضا دشتی‌زاده بخشدار ویژه خارگ صبح امروز در حاشیه آئین افتتاح مرکز اهدای خون در گفتگو با فارس اظهار داشت: از سال گذشته و با توجه به اهمیت راه‌اندازی مرکز اهدای خون که از مطالبات شهروندان این جزیره بود، با پیگیری‌های مستمر، نسبت به اخذ مجوز‌ها و فراهم‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز استقرار این مرکز اقدام شد.

وی افزود: این مرکز با اعتبار ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و با هم‌افزایی پایگاه پدافند شهید هادی‌پور، شرکت پتروشیمی خارگ، بهداشت و درمان صنعت نفت و اداره کل انتقال خون استان بوشهر و با بهره‌گیری از تجهیزات به روز و تخصصی افتتاح شده است.

این مقام مسؤول ادامه داد: این مرکز با بهره‌گیری از کادر متخصص، به صورت ماهیانه، پذیرای شهروندان گرامی برای اهدای خون خواهد بود و با برنامه‌ریزی به عمل آمده و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود، خون‌های اهدا شده برای فرآوری به پایگاه انتقال خون بوشهر انتقال داده می‌شود.

دشتی‌زاده ابراز امیدواری کرد تا با تحقق اهداف و چشم‌انداز‌های دولت در بخش ویژه خارگ، به صورت پایدار و مستمر شاهد توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در جزیره خارگ باشیم.

علیرضا باستین مدیرکل مرکز انتقال خون استان بوشهر نیز اظهار کرد: رویکرد سازمان انتقال خون و پیرو آن رویکرد اداره کل انتقال خون استان بوشهر، تأمین خون کافی و سالم برای نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی و ایجاد شرایط اهدی خون برای همه مردم می‌باشد.

وی تصریح کرد: از ابتدای شکل‌گیری مطالبه ایجاد و استقرار مرکز اهدای خون در جزیره خارگ، با دیدگاه و رویکردی مثبت و حساسیت ویژه نسبت به ارائه خدمات باکیفیت و مطلوب، در چند مرحله و با اعزام کارشناسان اداره کل انتقال خون به جزیره خارگ، پایش و بررسی زیرساخت‌های استقرار این مرکز را در دستور کار قرار دادیم.

باستین اعلام کرد: در سال گذشته در استان بوشهر با رشد ۲۰ درصدی اهدای سلول‌های بنیادی و ۱۵ درصدی افزایش اهداکنندگان خون مواجه بودیم.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار