امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: مهم‌ترین رسالت و مأموریت دولت و دستگاه‌های حاکمیتی تلاش برای ترسیم راهبردها و یافتن راهکارهای خلاقانه برای مردمی ماندن راهپیمایی اربعین است.
کد خبر: ۱۱۲۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹ 08 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: مهم‌ترین رسالت و مأموریت دولت و دستگاه‌های حاکمیتی در همه سطوح تلاش برای ترسیم راهبرد‌ها و یافتن راهکار‌های خلاقانه و مبتکرانه توسعه و تعمیق هوشمندانه مردمی‌بودن و مردمی‌ماندن راهپیمایی اربعین و جستجوی دقیق برای کاهش دخالت دولت از تصدی‌گری به سمت تسهیل‌سازی و تنظیم‌گری است.

وی افزود: البته در این باب لازم است که هیئت امنا‌ها و ریش سفیدان اصلاندوز، نقش کارکردی و حضور مؤثر خود را تقویت کنند و در کنار خلاقیت و ابتکار جوانان نقش راهبری و هدایت‌گری خود را به صورت موثرتری به نمایش بگذارند.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز با تبیین مسائل پیرامون حماسه بزرگ اربعین تصریح کرد: راهپیمایی بی‌نظیر اربعین با مختصات ویژه آن که بزرگترین راهپیمایی جهان با حضور حدود ۲۰ میلیون نفر از مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان از هر مذهب و نژاد و رنگ و زبان و فرهنگ در مقصد جان‌ها؛ کربلای حسینی به پایان رسید و قافله صد‌ها میلیون انسان عاشق در بارگاه حسینی آرامش یافت.

حجت الاسلام جعفرزاده افزود: نقش مردم و جوانان از همه اقشار و اصناف و اقوام و مذاهب و هیئت‌های مذهبی و گروه‌های جهادی و همت والا و بذل نفس و نفیس میلیون‌ها عاشق حسینی است که اربعین را مردمی‌ترین راهپیمایی تاریخ کرده است.

وی با تاکید بر اینکه علیرغم همه تبلیغات مسموم دشمن و برخی عوامل داخلی او، بار اصلی اقامه عزای حسینی و بزرگداشت اربعین حسینی برعهده مردم است و هزینه دولتی در برابر هزینه‌های مردم که اندک اندک تبدیل به اقیانوس ایثار و گذشت شده است؛ ناچیز است، خاطرنشان کرد: این مسأله‌ای است که باید به درستی تحلیل و تبیین شود.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز ادامه داد: در برابر این مردم آگاه و عظمت حضور آگاهانه و عاشقانه ایشان باید کرنش کرد و تمام‌قامت ایستاد و کافی است مروری کوتاه بر مجاهدت خالصانه مردم دردکشیده استان‌های میزبان زوار در گذرگاه‌های شش‌گانه کرد و دید.

اشغالگران آمریکایی سعی بر قطع ارتباط سوریه و عراق دارند

حجت الاسلام جعفرزاده در بخش دیگر از خطبه‌ها با ارائه تحلیلی از تحرکات اشغالگران آمریکایی در سوریه گفت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نقشه‌های شومی در شرق سوریه دارند که مهم‌ترین آن، قطع‌کردن خط مقاومت میان عراق و سوریه با تصرف حد فاصل پایگاه غیرقانونی «التنف» در جنوب شرق سوریه و مرز «البوکمال» در شرق این کشور است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی در همین راستا بار‌ها به کامیون‌های ایرانی حامل تجهیزات پزشکی و درمانی و سوخت و دیگر مایحتاج سوری‌ها با بمب‌افکن و پهپاد‌های خود حمله کرده‌اند و سعی دارند ابتدا با ناامن‌کردن این مسیر و سپس با قطع‌کردن آن، ارتباط زمینی سوریه و عراق قطع شود.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز افزود: یکی دیگر از اهداف شوم آمریکا در شرق سوریه حاکم‌نمودن کرد‌های چند ملیتی از جمله «پ. ک. ک»، «کومله»، «دموکرات» و «پژاک» در شرق سوریه است و آمریکایی‌ها تلاش دارند تا تروریست‌های پ. ک. ک و دیگر گرو‌های تروریستی کرد چند ملیتی را که اهل سوریه نیستند بر سرنوشت مردم شرق این کشور حاکم کنند تا از این طریق هم به سرقت منابع نفتی این کشور ادامه دهند و هم جان تروریست‌ها را به‌زعم خود با دور کردن از مرز عراق و ایران نجات دهند.

حجت الاسلام جعفرزاده تصریح کرد: خواب متجاوزان آمریکایی در شرق سوریه به کابوس تبدیل خواهد شد و سرنوشت بهتری نیز برای مزدوران و تروریست‌های مورد حمایت آمریکا در سوریه همچون داعش متصور نیست و تنها راه برای تروریست‌ها و آمریکایی‌ها در سوریه خروج از این کشور و تحویل آن به مردم و دولت آن است.

آمریکا در پی تداوم جنگ به هر قیمت است

وی در ادامه تبیین خباثت‌های آمریکایی‌ها به تحلیل نقش این مستکبر در جنگ اوکراین پرداخت و با تاکید بر اینکه آمریکا در پی تداوم جنگ به هر قیمت است، گفت: آمریکا به‌عنوان سردمدار غرب و ناتو، حداکثر تلاش خود را برای تداوم گسترش دامنه جنگ اوکراین با هدف تضعیف هرچه بیشتر روسیه و وارد آوردن تلفات انسانی و تجهیزاتی به روس‌ها صورت می‌دهد. تازه‌ترین اقدام واشنگتن در این زمینه ارسال مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده به اوکراین است. این اقدام با توجه به بن‌بست کنونی در ضد حملات نیرو‌های اوکراینی و به امید وارد آوردن ضربات اساسی به نظامیان روسی و عقب‌نشینی آن‌ها از مناطق تصرفی انجام می‌شود.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز افزود: استفاده از مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده یکی از مسائل جنجال‌برانگیز است و مخالفان آن از جمله «ائتلاف بین‌المللی منع تسلیحات اورانیومی» اعلام کرده که این نوع سلاح خطرناک بوده و باعث ابتلاء به سرطان یا تولد کودکان معلول می‌شود. اورانیوم ضعیف‌شده یکی از محصولات فرعی اورانیوم غنی‌شده است که استفاده آن در مهمات باعث نفوذ آسان در خودرو‌های زرهی و انهدام سریع آن‌ها و نیز ایجاد ابری از غبار فلز اورانیوم می‌شود که تأثیرات مخربی بر انسان‌ها و دیگر موجودات و نیز محیط زیست دارد.

حجت الاسلام جعفرزاده عنوان کرد: پس از جنگ دوم خلیج فارس، وزارت کهنه‌سربازان آمریکا اعلام کرد که تعداد زیادی از نیرو‌های نظامی این کشور که در حمله به عراق حضور داشته‌اند و هم‌چنین فرزندان آن‌ها که بعداً متولد شده‌اند، دچار عوارض ناشناخته‌ای شده‌اند که از آن به‌عنوان «سندروم خلیج فارس» یاد شد. به‌نظر می‌رسد که آمریکا و انگلیس با ارسال این مهمات به اوکراین به‌دنبال تکرار این فاجعه در ابعاد گسترده‌تری هستند که جان و آینده هزاران سرباز و خانواده‌هایشان را به مخاطره خواهد انداخت.

وی در خاتمه گفت: مقامات روسیه بار‌ها اعلام کرده‌اند که افزایش کمک‌های تسلیحاتی به کی‌یف برابر با افزایش پاسخ‌های مسکو و شدت گرفتن دامنه جنگ خواهد بود، لذا این اقدام آمریکا و انگلیس رسماً دمیدن در آتش جنگی است که تاکنون نیم میلیون قربانی با میلیون‌ها آواره برجای گذاشته است.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز خاطرنشان کرد: سران آمریکا و انگلیس با ارسال بمب‌های آغشته به اورانیوم ضعیف‌شده، مرتکب جنایتی بزرگ علیه نظامیان، غیر نظامیان و محیط زیست شده‌اند، جنایتی که پیش از این نیز در عراق و برخی دیگر نقاط جهان رقم زده‌اند، اما سکوت مدعیان حقوق بشر و نهاد‌های بین‌المللی و توجیهات وقیحانه رسانه‌های غربی موجب استمرار آن شده است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار