رئیس جهاد کشاورزی گیلان خبر داد
رئیس جهاد کشاورزی گیلان، از صادرات انواع درخت و درختچه‌های تولیدی گیلان به کشورهای آسیای میانه خبرداد و گفت: شرق گیلان یکی از مراکز تولید گل و گیاه و درختچه های زینتی است که جایگاه ملی و بین المللی دارد.
کد خبر: ۱۱۲۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷ 11 September 2023

صالح محمدی در گفت وگو با تابناک گیلان، با اشاره به ظرفیت های بالای گیلان در حوزه تولیدات کشاورزی، اظهار کرد: با توجه به اقلیم مناسب و آب کافی و خاک حاصلخیز، یکی از استان های شاخص در تولید محصولات کشاورزی هستیم.

وی یکی از ظرفیت های بخش کشاورزی گیلان را در تولید گل و گیاه زینتی دانست و افزود: در حال حاضر شرق گیلان یکی از مراکز تولید گل و گیاه و درختچه های زینتی است که جایگاه ملی و بین المللی دارد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه از احداث شهرک گلخانه ای با محوریت تولید گل و گیاه زینتی در شهرستان لنگرود خبر داد و خاطرنشان کرد: در صورت تعرفه زمین، این آمادگی در جهاد کشاورزی استان و شرکت شهرک های کشاورزی - گلخانه ای وجود دارد.

محمدی، با بیان اینکه شهرک گلخانه ای لنگرود می تواند یکی از شهرک های مدرن در حوزه گل و گیاه و درخت و درخچه باشد، گفت: هماهنگی های اولیه برای احداث این شهرک گلخانه ای ایجاد شده و به زودی کار را آغاز می کنیم.

 

وی از سرمایه گذاران خواست به حوزه تولید گل و گیاه زینتی گلخانه ای ورود کنند و یادآور شد: شرایط محیطی گیلان مناسب بوده و با کمترین هزینه می توان انواع گونه های گیاهی و درختی را تولید کرد.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان همچنین از صادرات انواع درخت و درختچه های تولیدی گیلان به کشورهای آسیای میانه خبر داد و یادآور شد: ازبکستان و قزاقستان و آذربایجان و تاجیکستان و... از جمله مقاصد گل و گیاهان زینتی گیلان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار