دستگاه هوشمند جداسازی انجیر در شرکتی دانش بنیان طراحی ،تولید و در یکی از کارخانه‌های سورت و بسته بندی استهبان نصب و راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۱۲۶۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰ 12 September 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر شرکت دانش بنیان والی گفت: پس از بررسی گروهی از نخبگان دانشگاه‌های کشور توانستند دستگاه هوشمند جدا سازی انجیر را طراحی و پس از یک سال تولید کنند و در یکی از کارخانه‌های سورت و بسته بندی استهبان نصب و راه اندازی کند.

محمد زاده با بیان اینکه این دستگاه در مقایسه با نمونه خارجی آن قابلیت‌های منحصر به فردی دارد، افزود: دستگاه سورت هوشمند ایرانی با استفاده از دوربین و هوش مصنوعی قادر به جدا سازی انجیر با رنگ‌های مختلف و همچنین جدا سازی انجیر‌های خندان را دارد.
وی ادامه داد: این دستگاه کاملا ایرانی، ۵۰ درصد ارزان‌تر از نمونه خارجی آن است و این شرکت دانش بنیان علاوه بر پشتیبانی یک ساله به مدت ۱۰ سال هم خدمات پس از فروش ارایه می‌دهد.
مدیر شرکت دانش بنیان والی با اشاره به اینکه طراحی و ساخت محصول فناورانه جداساز هوشمند انجیر مبتنی بر نیاز صنعتگر و تاجر ایرانی طراحی و تولید شده است، گفت: این دستگاه منحصرا برای سورت انجیر است و این شرکت قادر است برای خط سورت خرما، زیتون و زعفران نیز آن را تولید کند.
محمد زاده با بیان اینکه نیاز کشور به این فناوری حدود ۱۰۰ دستگاه است، افزود: شرکت دانش بنیان والی این توانایی را دارد که سالانه ۱۰ دستگاه را تولید و روانه بازار کند.
وی افزود: این دستگاه با ظرفیت جداسازی بیش از ۳۰ تن انجیر در روز عملکرد مشابه حدود ۲۰ کارگر را دارد و دوره بازگشت سرمایه آن حدود دو سال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار