استاندار بوشهر با اشاره به ابلاغ اعتباری و منابع مالی مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر گفت: در این زمینه ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان بوشهر ابلاغ شده است.
کد خبر: ۱۱۲۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲ 15 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در نشست بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر با تسلیت سالروز ارتحال حضرت محمد مصطفی (ص) و امام حسن مجتبی (ع) ویژگی افراد مومن را برشمرد و اظهار داشت: افراد مومن ضمن اینکه با کفار همواره در جنگ و ستیز هستند، با افراد جامعه اسلامی صبوری، رافت و از خودگذشتگی حمایت و خیرخواهی در دستور کار قرار می‌دهند.

وی ستیز با استکبار و استعمار و مقابله با این کشور‌ها را بر اساس دستورات خداوند متعال دانست و تأکید کرد: این کشور‌ها درست در جهت خلاف مسیر خداوند و پیامبران الهی حرکت می‌کنند و عامل فساد بر روی کره زمین هستند و پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) در آغاز بعثت توانست، اسلام که از قبل وجود نداشت در دوره ۲۳ ساله نبوت قدرتمند کند و توسعه دهد.

استاندار بوشهر با تشریح اوضاع جغرافیایی آن زمان گفت: پیامبر گرامی اسلام توانست بر تمام ابرقدرت‌های آن زمان پیروز شود و آنان را برای همراهی با اسلام تحت تأثیر قرار دهد و در توسعه اسلام نقش حضرت علی علیه‌السلام ویژه و منحصر به فرد است.

محمدی‌زاده جمعیت مسلمانان جهان را افزون بر ۲ میلیارد نفر اعلام و بیان کرد: اسلام در حال توسعه به سایر نقاط جهان و تحت تأثیر قرار دادن سایر ادیان الهی است.

وی ادامه داد: هراس سران اروپایی از توسعه اسلام نه از موضع قدرت است بلکه از موضع ضعف و احساس نگرانی است، چرا که امروز اروپا جای مسلمانان شده است.

استاندار بوشهر با تأکید بر ادامه راه شهدا از صدر اسلام تاکنون گفت: شهدا ضمن خلق رستگاری برای خودشان برای بشریت راه نجات فراهم کردند و ادامه راه آنان ویژگی افراد با ایمان و مومن است.

محمدی‌زاده عاشورا را نقطه تقابل دو جبهه حق و باطل دانست و خاطرنشان کرد: اراده ما در ادامه راه پیامبر خداوند، ائمه طهارت علیه‌السلام، نهضت عاشورا و اربعین حسینی باید جدی‌تر شود چراکه امروز همانند آن روز است، همه نفاق، کفر آمده تا در مقابل اسلام ناب محمدی (ص) بایستد و این درحالی است که اسلام در حال پیچاندن طومار کفار است.

وی با بیان اینکه تهاجم کفار در همه جبهه‌های فرهنگی، اقتصادی، عملیات روانی، جنگ ترکیبی نظام اسلامی مشهود است تصریح کرد: هر کدام از ما به‌عنوان یک سرباز در سپاه و لشکر بزرگ اسلام محسوب می‌شویم، نقش ما یک نقش تاریخی است و می‌توانیم در مقابل جبهه کفر اسلام را به پیروزی برسانیم.

استاندار بوشهر در ادامه با بیان اینکه ۱۹۰۰ میلیارد تومان در اسفند ماه در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ سرجمع از محل اعتبارات استانی، ملی، مصوبات سفر، ارزش افزوده افزون بر ۸ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های مختلف تزریق و هزینه شده است.

محمدی‌زاده با بیان اینکه بوشهر در هفته دولت به‌عنوان استان اول در کشور در تعداد و تنوع پروژه‌ها و میزان سرمایه‌گذاری معرفی شده است گفت: یک‌هزار و ۱۵۰ طرح در هفته دولت در استان بوشهر افتتاح و اجرایی شد.

وی با قدردانی از تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: در حوزه تعهدات نفت ۱۵۰۰ میلیارد تومان مصوبات سفر اول رئیس جمهور به بوشهر باقیمانده و حدود ۵۵۰۰ میلیارد تومان میزان تعهدات وزارت نفت در سفر دوم رئیس جمهور است.

استاندار بوشهر اعتبارات حوزه تعهدات وزارت نفت در مصوبات سفر اول و دوم رئیس جمهور به استان بوشهر را ۷ هزار میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه سازمان برنامه و بودجه ۲۵۰۰ میلیارد تومان تعهد سفر دوم و ۱۰۰۰ میلیارد تومان هم باقیمانده سفر اول و در مجموع ۳۵۰۰ میلیارد تومان در این عرصه اعتبارات استان بوشهر است.

محمدی‌زاده اضافه کرد: در مجموع ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر ابلاغ شده و این غیر از پروژه‌های ملی مانند سد، خط ریلی و دیگر حوزه‌ها است.

وی با بیان اینکه در پروژه راه‌آهن بوشهر به شیراز ۱.۲ میلیارد یورو مصوب شده است تصریح کرد: اعتبارات یاد شده غیر از منابع مالی سه بندر شمالی استان بوشهر، آب‌شیرین‌کن انرژی اتمی، پروژه شبکه فاضلاب، تملک دارایی و سرمایه‌ای است.

استاندار بوشهر با تأکید بر تسریع در وصول و جذب اعتبارات و منابع مالی و تبدیل اعتبارات به ثروت پایدار برای نسل‌های بعدی گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد عملکرد قابل قبولی مسئولان استان بوشهر داشته‌اند.

محمدی‌زاده اضافه کرد: در تحقق تعهدات و تفاهم‌های اقتصادی هم اعتبارات و سرمایه‌گذاری قابل توجهی در نظر گرفته شده است.
منبع/تسنیم

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار