امام جمعه بوشهر با اشاره به تأخیر و لغو مکرر پروازهای بوشهر - تهران گفت: متأسفانه این استان به لغو و تأخیر پروازهای زیادی مبتلا است از مسئولان سازمان هواپیمایی کشور تقاضا می‌شود نسبت به استان بوشهر توجه ویژه‌ای داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۲۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴ 15 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه تمام مردم استان بوشهر نسبت به سازمان هواپیمایی گلایه دارند اظهار داشت: استان بوشهر هم فاصله زیادی به مرکز کشور دارد و هم اینکه فاقد حمل و نقل ریلی است و متأسفانه این استان به لغو و تأخیر پرواز‌های زیادی مبتلاست.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر، با بیان اینکه مسئولان استان بوشهر در زمینه لغو و تأخیر پرواز‌های بوشهر به تهران تذکرات لازم داده‌اند تأکید کرد: براساس بررسی‌های انجام شده برای حل این مشکل توجهی نشده و در یک روز ۴ پرواز بوشهر به تهران ۳ پرواز آن لغو می‌شود و این شایسته مردم عزیز استان بوشهر نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر تأکید کرد: از مسئولان سازمان هواپیمایی کشور تقاضا می‌شود نسبت به استان بوشهر توجه ویژه‌ای داشته باشند و شاهد این صحنه‌ها نباشیم چراکه برخی مواقع مردم بیمار برای اعزام به تهران دارند و یا اینکه کار‌های اساسی باید انجام شود و لغو پرواز‌ها سبب سرازیر شدن همه مشکلات می‌شود.

وی تأخیر مستمر پرواز‌های بوشهر به تهران را یادآور شد و گفت: ما مشکلات سازمان هواپیمایی کشوری می‌دانیم، اما این مشکلات باید برای همه استان‌ها باشد نه فقط درصد بالایی تأخیر و لغو پرواز مختص استان بوشهر باشد.

امام جمعه بوشهر، بیان کرد: این گلایه جدی مردم و مسئولان نسبت به سازمان هواپیمایی کشوری است و امیدوارم شاهد این امور نباشیم و مشکلات مردم استان بوشهر این چنین مورد بی‌توجهی مسئولان بالادستی قرار نگیرد.

خطیب نماز جمعه بوشهر، در ادامه با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در نوع تعاملات با جامعه بزرگ جهانی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه تعاملات خارجی متکی به ارتباط خاص و محدود با چند کشور آن هم چند کشور غربی نیست بلکه سیاست نظام جمهوری اسلامی، تعامل با هر کشوری است که دارای رابطه مثبت، صحیح و بر پایه عدالت با نظام اسلامی است.

صفایی‌بوشهری با بیان اینکه سیاست خارجی نظام اسلامی تنها منحصر به چند کشوری که در تاریخ جهان به استعمار، استبداد، استثمار و ظلم و ستم مشهور هستند محدود نیست گفت: این یک نگاه ارتجاعی است، بلکه همکاری با کشور‌های مختلف آسیایی، آمریکای لاتین، آفریقا در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است و ارتباط با کشور‌ها بر مبنای مصلحت، حکمت و عزت طراحی می‌شود و افق‌های نوینی برای ایران اسلامی گشوده شده و این ارتباطات آثار خودشان نشان می‌دهد.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر، با قدردانی از دست‌اندرکاران برنامه‌های ماه محرم و صفر گفت: از همه دست‌اندرکاران در این ۲ ماه که تلاش کردند چراغ مکتب اهل بیت علیه‌السلام روشن باشد و فضایی فراهم شد تا مردم با این مکتب آشنا شوند قدردانی می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، با بیان اینکه موکب‌داران اربعین حسینی، مساجد، حسینیه‌ها، زینبیه‌ها، نهادها، رسانه‌ها، شخصیت‌ها، روحانیون، مداحان، نیرو‌های نظامی، انتظامی، امنیتی، سپاه، بسیج و دیگر دست‌اندرکاران فرهنگی هنری در ماه محرم و صفر حماسه آفریدند تصریح کرد: دشمن آمد محرم، تاسوعا، عاشورا، اربعین و صفر از ملت ایران بگیرد، اما مردم وارد صحنه شدند و حیات خود را ماه‌های محرم و صفر اعلام کردند و این عزت در این ایام کسب شده و هرچه داریم از محرم و صفر است.

وی با اشاره به زلزله مراکش و سیل لیبی و تسلیت به فاجعه‌دیدگان در این وقایع تصریح کرد: از مسئولان نظام جمهوری اسلامی و مردم تقاضا می‌شود تاجاییکه توان دارند کمک به مردم مسلمان حادثه‌دیده کنند و به حل مشکلات آن‌ها توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه بوشهر، با اشاره به بازگشایی سال تحصیلی جدید و مدارس تأکید کرد: بسیاری از دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان، نیازمند حمایت برای تهیه لباس، ثبت‌نام، لوازم‌التحریر، کتاب هستند و الحمدلله کمیته امداد هم در قالب جشن عاطفه‌ها اقداماتی انجام داده و از مردم استان بوشهر که همیشه در خدمت به محرومان پیشگام بودند تقاضا می‌شود در این عرصه توجه ویژه‌ای کنند و نگذارند یک دانش‌آموز برای رفتن به مدرسه دچار مشکل شود و ان‌شاءالله در این عرصه حضوری جدی و پر رنگ داشته باشند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار