امام جمعه اصلاندوز گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم پیمانانشان در طول چندین سال گذشته از هیچ تلاشی برای براندازی نظام اسلامی فروگذار نکرده‌اند و همواره نقشه خصمانه‌ای علیه ایران در پیش گرفته‌اند.
کد خبر: ۱۱۲۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶ 16 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل، حجت الاسلام محمد جعفرزاده امام جمعه شهرستان اصلاندوز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام رضا (ع) آن امام همام را فرهنگ‌بان نهضت عاشورا توصیف و اظهار کرد: باید فرهنگ‌بانی نهضت عاشورای حسینی علیه السلام را یکی از بزرگترین برکات وجود مبارک حضرت ثامن الحجج علیه السلام دانست. در بیانات گوهربار آن حضرت روایاتی وجود دارد که مربوط به اقامه عزا و فرهنگ عزاداری برای سید و سالار شهیدان علیه السلام است.

وی افزود: اینکه طاغوت در همه ادوار حیات خبیثه خود به دنبال خاموشی نور الهی امام حسین علیه السلام است، چیز عجیبی نیست؛ زیرا وجود مبارک سیدالشهداء، یاد و نام أحلی من العسل آن حضرت و عزاداری برای مصایب جانگداز ایشان، یعنی زنده بودن خط طاغوت‌ستیزی و ظلم‌ناپذیری و مبارزه برای تحقق اهداف قیام حسینی (ع). بیان‌کننده روایت زیارة الحسین کزیارة الله امام رضا (ع) است. مهندس سیر و سلوک حسینی (ع) هم امام رضا (ع) است و حضرت این طرق سلوک الی الله را تعریف و ترسیم کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اصلاندوز ادامه داد: همچنین زیارت امام رضا، کزیارة الله است به این معنا که وجود نازنین حضرت امام الرئوف و «غَوْثَ هَذِهِ الْأُمَّةِ وَ غِیَاثَهَا»، برای ایجاد رابطه تحببی و محبة الله محوریت دارد؛ و این محوریت در فرهنگ‌بانی آن حضرت برای نهضت عاشورا است.

جعفرزاده به تبیین نقشه‌های گروه بحران برای تضعیف ایران قوی پرداخت و خاطر نشان کرد: بحران‌سازی و بحران‌آفرینی ماهیت لاینفک آمریکای جهانخوار است. به تعبیری اقتضاء دوام و بقای آمریکا چیزی جز همین بحران‌سازی نیست. تغذیه شیطان بزرگ و خوراک دائمی او در تنش‌آفرینی، اختلاف‌اندازی، بحران‌سازی، فتنه‌انگیزی و جنگ‌افروزی است. هیچ روز از تاریخ دویست و اندی ساله آمریکا خالی از این سیاست شیطانی نبوده است.

وی اضافه کرد: آمریکا که همواره تلاش دارد تا نقش سلطه‌گری را در منطقه غرب آسیا ایفا کند، رویکردی خصمانه در قبال ایران در پیش گرفت و در این چهار دهه از هیچ کوششی برای براندازی نظام اسلامی فروگذاری نکرد. حالا نیز در دوره ریاست جمهوری «جو بایدن» جنگی ترکیبی را به بهانه‌های مختلف به راه انداخته است. از جمله اقدامات آمریکا علیه ایران، تلاش برای ایجاد و دامن‌زدن به ناآرامی‌ها و اغتشاشات در ایران با ادعای حمایت از مردم ایران به ویژه زنان و تشویق و حمایت از گروهک‌های تجزیه‌طلب در ایران است.

امام جمعه اصلاندوز ادامه داد: هدف آن‌ها این است تا با براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران و تجزیه کشوری که دارای سابقه تمدنی چند هزار ساله است؛ ایران را بر اساس تقسیمات قومیتی به خیال خود به چند پاره تجزیه کنند. آمریکایی‌ها مدت‌هاست به‌دنبال اجرایی‌کردن این طرح هستند. برای نخستین‌بار پس از جنگ جهانی دوم «جیمز بیرنز» وزیر خارجه وقت آمریکا در آن هنگام گمان می‌کرد ایران در معادلات سیاست جهانی، کشور مهمی نیست لذا طرح تجزیه ایران به هفت کشور کوچک‌تر را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه آمریکایی‌ها عبارت است از بلوک‌سازی علیه ایران با محوریت رژیم صهیونیستی با هدف محاصره ایران و مهار دیپلماسی فعال، گفت: این اقدام آن‌ها از زمان شروع «پیمان ابراهیم» بود. با این اقدام رژیم صهیونیستی از مرز‌های خود خارج شد و یکی یکی به‌دنبال عادی‌سازی با کشور‌های پیرامونی ایران و البته جهان اسلام رفت. آمریکا در صدد بوده و هست تا عملاً حوزه نفوذ و عمق راهبردی صهیونیست‌ها از منظر امنیتی گسترش پیدا کند.

جعفرزاده افزود: طبعاً گام بعدی آن‌ها کشاندن این ناامنی به داخل کشور با حمایت از اشرار و تقویت جریان‌های تجزیه‌طلب مرزی است. اگرچه در مقابل نیز نهاد‌های نظامی و امنیتی کشورمان عزم خود را جزم کرده‌اند که یک‌بار برای همیشه بساط تروریست‌های تجزیه‌طلب را که در چهار طرف ایران خیمه زده و برای ملت و نظام هزینه‌سازی می‌کنند، جمع کنند. این روز‌ها تأمین امنیت مرز‌های شمال غرب کشور هم با توجه به فضای متشنج قفقاز از ظرافت‌ها و پیچیدگی‌های فراوانی برخوردار است. اما جمهوری اسلامی ایران به مثابه یک ستون مستحکم در قفقاز جنوبی عمل کرده و مانع از اجرای طرح‌های انگلیسی - صهیونیستی شده است. هرچند که نباید از تلاش دشمن برای بحران‌سازی‌های جدید غافل بود.

وی با توجه به تحرکات بی شمار اخیر دشمنان در بی ثبات نشان دادن فضای سیاسی و اجتماعی کشور، ضمن تاکید بر مواجهه با برهان، با قوت و اقتدار در برابر مکر دشمنان به ارائه راهکار‌های فرهنگی در این عرصه پرداخت و گفت: اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع، و تبیین و تحلیل‌های مستند و اقناعی از سوی شبکه تبلیغ و جبهه رسانه‌ای انقلاب، جهت معرفی اهداف و مصادیق جنگ ادراکی دشمن، حقیقتا می‌تواند تا حد زیادی پروپاگاندای دشمن را خنثی کند.

امام جمعه اصلاندوز بیان کرد: این موضوعی است که گلایه‌مندی چندین ساله رهبر معظم انقلاب است: «امروز در دنیا با پروپاگاندا و شیوه‌های پیچیده تبلیغاتی، سیاه را سفید و باطلِ مطلق را حق جلوه می‌دهند، اما متأسفانه بسیاری از دستگاه‌های ما کار‌های رسانه‌ای دقیق و هنرمندانه و موضوع جلب اعتماد عمومی را دست‌کم گرفته‌اند». ایشان در دیدار اخیر با دولت سیزدهم، بالغ بر چهار یا پنج بار از موضوع ضعف اطلاع‌رسانی و روشن‌گری شکوه کردند.

وی گفت: ما اهالی شهرستان اصلاندوز با مسلمانان مراکش و لیبی اظهار همدردی میکنیم که ده‌ها هزار نفر از برادران و خواهران مسلمانمان در دو کشور مسلمان با وقوع دو حادثه مهیب سیل و زلزله که مردمانشان جان خود را از دست داده و مجروح شده با مشکلات زیادی روبرو شده اند در صورت نیاز آماده کمک رسانی به آن عزیزان هستیم.
منبع/فارس

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار