کد خبر: ۱۱۲۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵ 20 September 2023
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از تولید سالانه 8 میلیون و 500 هزار شاخه، اصله و گلدان انواع گل و گیاهان زینتی در فضای باز این شهرستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، محمد هادی‌زاده با بیان اینکه شهرستان محمودآباد دارای 17 هکتار فضای باز برای پرورش گل و گیاهان زینتی در مناطق مختلف تحت پوشش مراکز 3 گانه جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: 6 ماهه نخست امسال 3 میلیون شاخه، اصله و گلدان انواع گل و گیاه زینتی در فضای باز شامل گیاهان آپارتمانی، گل شاخه بریده، گل های فصلی و درخت و درختچه های زینتی در این شهرستان تولید و به بازار عرضه شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد افزود: این تعداد تولید شامل یک و نیم میلیون گلدان گیاهان آپارتمانی، 500 هزار گل شاخه بریده، 500 هزار اصله درختچه های زینتی و 500 هزار بوته گل های فصلی است.

 

هادی‌زاده با اشاره به اینکه نحوه نگهداری گیاهان در فضای باز و نیازهای هر کدام از این گیاهان متفاوت است،گفت: آبیاری منظم و استفاده از ورمی کمپوست به عنوان تغذیه از مهمترین موارد نگهداری این گیاهان است.

 

وی در پایان گفت: سالانه بیش از 8.5 میلیون شاخه، اصله و گلدان انواع گل و گیاهان زینتی در فضای باز در این شهرستان تولید می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار