کد خبر: ۱۱۲۷۴۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳ 21 September 2023
به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگاه مازندران، در آستانه هفته گرامی‌داشت دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی، کانون بسیج اساتید دانشگاه با صدور پیامی، ضمن اشاره به زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره ایثارگری‌ها و رشادت‌های دلاورمردان راست‌قامت و پیشانی‌بلند هشت سال دفاع مقدس به‌عنوان یک وظیفه همگانی، بر لزوم تبیین و روشنگری اهداف انقلاب برای نسل جوان و توجه به منویات مقام معظم رهبری به‌ویژه برای دانشجویان نو ورود تاکید کردند.

        متن بیانیه بسیج اساتید دانشگاه مازندران بدین شرح می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

ن والقلم و ما یسطرون

       قسم به قلم و آنچه می‌نویسد و سپاس صاحب آن را که به بشر قدرت تفکر و اندیشه عنایت فرمود و زمینه پیشرف و تعالی او را فراهم آورد.

       تقارن هفته دفاع مقدس و آغار بهار تعلیم و تربیت و بازگشایی دانشگاه‌ها بس مبارك و مایه فخر ملت شریف و سربلند ایران اسلامی است، چرا که در هشت سال دفاع مقدس، سنگری حفظ شد كه بعدها فرزندان ایران در سنگری دیگر به مبارزه با استعمار و استكبار بپردازند.

       هنوز خاطره استقامت و جانفشانی همت‌ها، بروجردی‌ها، چمران‌ها، باكری‌ها و هزاران فرزند ایران اسلامی در اذهان خودنمایی می‌كند كه خون پاك شهیدان آرمان علی‌وردی، روح اله عجمیان و شهدای فتنه سال گذشته‌، رنگ و بوی تازه به آن بخشید. آری فقط جنس سنگرها و سلاح عوض شده، اما هدف دشمن خبیث هم‌چنان تغییری نکرده است. دشمنی که در نابودی مام مهین متفق و متحد، هر روز با ترفندی جدید، استقامت ملت بزرگ ایران را نشانه می‌گیرد، غافل از این‌كه ایران سرزمین شیرزنان و شیرمردانی است كه حاضر به تسلیم‌شدن در برابر خواسته‌های نامشروع آنها نبوده و نیستند.

       شرایط پیچیده و غبارآلود فتنه زن، زندگی، آزادی در سال گذشته، هوشیاری و بصیرت همه بخش‌های جامعه را می‌طلبید، به‌ویژه دانشگاهیان که به عنوان قشر فرهیخته و اثرگذار، نقش بزرگی در جهت‌دهی افکار عمومی داشتند و دارند و همواره در معرض توطئه‌های بدخواهان نظام بوده‌اند تا با بهره‌گیری از احساسات پاک و روحیه حق‌طلبی اساتید و جوانان دانشجو به اهداف پلید خود در به انحراف کشاندن آرمان‌های مقدس جامعه دانشگاهی برسند که به فضل خداوند، اساتید و جوانان ایران زمین با هوشیاری و بصیرت، نقشه پلید دشمن را نقش بر آب کردند. دشمن شکست‌خورده که آبرو و حیثیت خود را بر بادرفته می‌بیند با پیکری زخمخورده و در حال موت، باز دسیسه‌ای دیگر به بهانه دروغین اخراج اساتید دانشگاه‌ها طراحی کرده است. اما غافل از این که دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، بی‌توجه به این دسیسه‌ها، با حضور قاطبه اعضای هیات علمی مومن، متعهد و وطن‌دوست، امور مهم آموزش، پژوهش، فناوری، فرهنگ و تربیت را پررونق‌تر از گذشته ادامه خواهند داد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار