با راه اندازی واحد تصفیه‌ی گازوییل پالایشگاه اصفهان، روزانه ۳۰۰ هزار کیلو گرم گوگرد از آسمان ایران حذف می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴ 28 September 2023

 مدیر عامل پالایشگاه اصفهان گفت: هم اکنون با راه اندازی دو واحد تصفیه گازوییل در پالایشگاه اصفهان، روزانه ۱۶ میلیون لیتر گازوییل یورو ۵ با ظرفیت هر کدام ۵۰ هزار بشکه نفت خام در روز تولید می‌شود.

محسن قدیری، از این پالایشگاه بعنوان تنها تولید کننده گازوییل یورو فایو کشور یاد کرد و افزود: پیش از این در این واحدپالایشگاهی روزانه شش میلیون لیترگازوییل یورو ۵ برای استفاده در استان تولید می‌شد، که اکنون با رسیدن ظرفیت تولید این محصول به استاندارد‌های روز دنیا، گازوییل یورو ۵ برای مصرف در ۱۷ استان کشور تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ایجاد ۹۰ درصد این دستاورد از توان بومی دانش بنیان کشور بهره گرفته می‌شود، گفت: ۲۰۰ شرکت ایرانی در ایجاد این طرح مشارکت داشتند.

 مدیر عامل پالایشگاه اصفهان افزود: ۷۰۰ میلیون یورو در هشت ماه برای احداث این دو واحد هزینه شده که این هزینه به دلیل راه اندازی ۱۶ ماه زودتر از برنامه، ۲۰ همت کمتر از برآورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه با راه اندازی این واحد از ورود روزانه ۳۰۰ تن گوگرد به هوای کشور جلوگیری می‌شود، گفت:پالایشگاه اصفهان با راه اندازی این دو واحد علاوه بر کسب ارزش افزوده به دلیل ارتقا کیفیت گازوییل، با تبدیل گوگرد حاصل از تصفیه این محصول به دوازده نوع کود شیمیایی، از این ماده مضر، محصولاتی با ارزش سالانه پنج همت تولید خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار