مسول سازمان بسیج سازندگی کشور:
مسول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: اکنون که بدنه دولت دارد شکل جهادی و انقلابی به خود می‌گیرد ما باید به طور جدی برای محرومیت زدایی تلاش کنیم.
کد خبر: ۱۱۲۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷ 02 October 2023

به گزارش تابناک رضوی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان زاوه در ابتدای این مراسم گفت: وقتی انقلاب اسلامی در تربت حیدریه 44 روز زودتر به وقوع پیوست، زاوه نقش مهنی ایفا کرد. مردم زاوه در دوران دفاع مقدس و ناامنی‌ها، بیش از 262 شهید نثار نظام کردند و بیش از 1600 رزمنده دفاع مقدس در این شهرستان زندگی میکنند.

سرهنگ پاسدار حسن فرستاده با اشاره به اینکه این شهرستان در گیر آسیب‌های اجتماعی است بیان کرد: خدمات بسیار زیادی از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی در این شهرستان صورت گرفته است. در هفته دولت نزدیک به هزار میلیارد میلیارد تومان به این شهرستان توجه شده است و مردم زاوه با وجود تمام مشکلات، در تمام مباحث سیاسی و نظامی همراهی بسیار خوبی با انقلاب داشتند. امروز، از حدود 84 هزار نفر جمعیت زاوه، حدود 40 درصد تحت پوشش نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد است. از مجموع 20هزار خانوار، غریب به 7هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفتند.

فرستاده ادامه داد: 105 گروه جهادی در شهرستان تشکیل شده و سال گذشته بیش از 300 تن سیمان رایگان و در سال جاری نیز 200 تن سیمان در اختیار حوزه‌های مقاومت قرار دادیم تا کار جهادی تسهیل شود. در دوران کرونا نیز بیش از 40هزار بسته معیشتی توسط نهاد‌های حمایتی سطح شهرستان توزیع شد.

فرماندار شهرستان زاوه در ادامه این مراسم گفت: شهرستان زاوه انقلابی بودن خودش را در مقاطع مختلف اثبات کرده است. زاوه متاسفانه به عنوان شهرستان کم برخوردار شناخته می‌شود. ضمن حمد و سپاس بر دستاوردهای انقلاب، در عین حال باید تلاش شود با همت مسولان انقلابی، این صفت نازیبای محرومیت از این شهرستان جدا شود.
محمد وفایی نژاد با اشاره به اینکه در سایه وحدت و همدلی خوب بین مسولان در این دوسال، بالغ بر 2هزار میلیارد تومان پروژه شروع شده است گفت: در حوزه آسفالت روستایی 55 روستا با وسعت 300هزار مترمربع به لطف خدا آسفالت شدند. در حوزه آبفا، بالغ بر 80 میلیارد تومان پروژه در این دوسال اجرا شده است. همچنین 3 سالن ورزشی و 5 چمن مصنوعی افتتاح شده و 12 چمن مصنوعی و 5 سالن درحال اجراست. اتفاقات خوبی شروع شده که با وحدت و همدلی مردم و تلاش و زحمات مسولان شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.

مدیرکل آبفای استان خراسان رضوی با حضور در مراسم افتتاحیه پروژه‌های محرومیت زدایی شهرستان زاوه گفت: ابرسانی 10هزار روستا با اعتبار 10هزارمیلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته و تاکنون بخش زیادی از آن نیز انجام شده است.

حسین امامی درمورد راه اندازی پروژه انتقال آب شهر چخماق گفت: در این پروژه 8.5 کیلومتر خط انتقال با 6 میلیارد تومان اعتبار ایجاد شده است. مزیت این پروژه این است که با هزینه کم اما باکیفیت اجرا شده است.

مسول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: ما متولیان باید همه ظرفیت‌ها را تجمیع کنیم. بک اتفاق بد در انقلاب این بود که علی رغم سیاست‌های درست برای رفع تبعیض، اما در نظام کارکردی دولت‌ها این سیاست‌ها اجرا نشد. وگرنه نباید بعد از 44 سال روستای محروم داشته باشیم. ما باید این ورق را برگردانیم و مسال بنیادی را در روستاها حل کنیم. تا کنون سرعت تولید محرومیت و محرومیت زایی از محرومیت زدایی جلو زده بود. چراکه همیشه یک نفر سنگ می‌اندازد. اما حالا که بدنه دولت دارد شکل جهادی و انقلابی به خود می‌گیرد ما باید قطعا برای محرومیت زدایی تلاش کنیم.

سردار محمد زهرایی گفت: مشکل تمام روستاهای فاقد اب شرب بالای 20 خانوار در کل کشور در یک بازه سه ساله حل خواهد شد. طرح از ابخیز تا جالیز، تامین مسکن مددجویان کمیته امداد، ساخت جاده بین مزارعی و کارگاه‌های اشتغال‌زا از دیگر پروژه‌های محرومیت زدایی است.

وی تاکید کرد: این عدد 1263 پروژه شاید عدد درشتی باشد اما به نسبت شان مردم و عقب ماندگی ها چیزی نیست. ما اول راهیم و در این زمینه بسیار مصمم هستیم.

در ادامه آیین افتتاحیه پروژه ابرسانی شهر چخماق با بودجه 60 میلیارد ریال برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار