دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو گفت: توسعه روابط گردشگری براساس ظرفیت‌های موجود در اولویت اکو است و نشست اردبیل برای این موضوع تلاش می‌کند.
کد خبر: ۱۱۳۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹ 05 October 2023

به گزارش تابناک اردبیل، خسرو ناظری امروز ۱۳ مهرماه ۱۴۰۲ در پنجمین نشست وزرای گردشگری کشور‌های عضو اکو در اردبیل گفت: توسعه روابط گردشگری براساس طرفیت‌های موجود در بین کشور‌های عضو در اولویت سازمان اکو قرار دارد و نشست پنجم در اردبیل برای همین موضوع تلاش می‌کند.

دبیرکل اکو افزود: خرسندی خود را از حضور در اردبیل و در پنجمین نشست وزرای گردشگری اکو ابراز می‌کنم و امیدوارم این نشست علاوه بر اهداف خود در معرفی ظرفیت‌های اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو موثر باشد.

او تاکید کرد: اردبیل نقش کلیدی در تاریخ منطقه و در فرهنگ کشور‌های عضو دارد و به عنوان یک شهر تاثیرگذار با تاریخ غنی فرصتی را برای توسعه تعاملات منطقه‌ای ایجاد می‌کند.

ناظری با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان برای توسعه بیشتر گردشگری در سال‌های آینده، ادامه داد: قبل از شیوع ویروس کرونا اکو آمار قابل توجهی در حوزه گردشگری داشت و ۸۷ میلیون گردشگر سالانه از کشور‌های منطقه بازدید می‌کردند که این آمار بعد از کرونا کاهش پیدا کرد و در سال‌های اخیر دوباره آمار گردشگران در حال رشد است که امیدواریم بیانیه اردبیل بتواند به توسعه هرچه بیشتر کمک کند.

دبیرکل اکو اضافه کرد: اکو بخاطر زیبایی طبیعت و آثار فرهنگی موجود که بیشتر آن‌ها به جاده تاریخی ابریشم مربوط است در دنیا شناخته می‌شود و همچنین در حوزه فرهنگ، زیارت، گردشگری سلامت و خوراک ظرفیت بالایی وجود دارد و می‌توانیم با تعاملات درون سازمانی نقش گردشگری را در اقتصاد منطقه ارتقا دهیم.

او همچنین تاکید کرد: انتخاب پایتخت گردشگری برای کشور‌های عضو اکو از سال ۲۰۲۱ و از سومین نشست وزرا شروع شد که اردبیل سومین پایتخت گردشگری این کشور‌ها در سال ۲۰۲۳ است و امروز در این نشست شهر شوشا از جمهوری آذربایجان به عنوان پایتخت گردشگری در سال ۲۰۲۶ انتخاب می‌شود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار