رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از آغاز عملیات اجرایی ۶۸ پروژه‌های جانبی واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و گفت: این طرح‌ها با ۶۰۰ میلیون یورو بر اساس انعقاد قرارداد با پیمانکاران ایرانی عملیات اجرایی آن آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۳۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱ 09 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر، محمد اسلامی ظهر امروز در جریان آغاز عملیات اجرایی ۶۸ طرح جانبی واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه هسته‌ای بوشهر با اشاره به تدوین اهداف بلندمدت و کوتاه مدت اظهار داشت: دو نیروگاه اتمی که به موازات و همزمان با هم کار آن تسریع یافته است اجاره ندهیم تاخیراتی که در گذشته تحمیل شده بود تکرار شود و با سرعت بالاتری باید همه جبهه‌های آن فعال کنیم و براساس برنامه زمانبندی توافق شده عملیات آن به پیش برود.

معاون رئیس جمهور به انعقاد قرارداد‌ها و تفاهم نامه‌ای که برای فعال شدن جبهه‌های مختلف ۲ واحد نیروگاه اتمی در بوشهر پرداخت و بیان کرد: این مهم بر اساس توافق‌ها و اجرایی شدن آن‌ها امروز با ۶۰۰ میلیون یورو براساس انعقاد قرارداد با پیمانکاران ایرانی عملیات اجرایی آن آغاز شد و ۶۸ پروژه جانبی کنار رآکتور‌های اصلی باید فضاها، شبکه‌ها و تأسیسات آن ایجاد و احداث شود که بتواند در هنگامی که رآکتور آماده است در مدار قرار گرفته شود و نیروگاه را برای بهره‌برداری آماده کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران سهم ساخت داخل در پروژه‌های واحد دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: تمام تلاش ما این بود سهم ساخت داخل براساس قرارداد منعقد شده برای تأمین تجهیزات صنعتی آن با سهم ۲۰ درصد حتما از آن استفاده کنیم که به لطف الهی صورت گرفته است.

اسلامی اضافه کرد: در این یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو بر‌اساس قرار داد ۱.۵ سال گذشته تمام مصالح و تجهیزات واحد‌های دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر تولیدات شرکت‌های صنعتی، اجرایی و عمرانی هم مصالح مصرفی و هم تجهیزات و اقلام دیگر در ۲ واحد نیروگاه اتمی بوشهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: با توجه به شرایطی که برای کشور طرف قرارداد به وجود آمده امروز فرصت بیشتری فراهم شده که بتوانیم شرکت‌های ایرانی شامل کارخانجات، صنایع و مؤسسات که توانایی دارند با ضوابط و استاندارد‌های هسته‌ای کار کنند بیشتر از ظرفیت آن‌ها استفاده شود که این مهم در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار دارد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار