استاندار بوشهر با اشاره به اینکه عشایر نقش مهمی در تولید محصولات پروتئینی و گوشت قرمز دارند خواستار ایجاد دام شهر برای عرضه دام عشایر و دامداران روستایی استان بوشهر شد.
کد خبر: ۱۱۳۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳ 10 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر، احمد محمدی‌زاده صبح امروز در نشست با مسئولان مدیریت عشایر استان بوشهر با اشاره به نقش عشایر در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی اظهار داشت: عشایر نقش مهم و تاثیرگذاری در جامعه اسلامی دارند و توجه به مطالبات آنان یکی از اولویت‌ها است.

وی توسعه زیرساخت‌های مناطق عشایری را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: عشایر نقش مهمی در اقتصاد و تولید جامعه در بخش‌های مواد غذایی پروتئینی، کشاورزی و محصولات دام دارند.

استاندار بوشهر جایگاه این استان در عرصه عشایری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: استان بوشهر در عرصه عشایری از ظرفیت مهمی برخوردار است که حمایت از این قشر تولیدکننده و زحمتکش مورد توجه ویژه است.

محمدی‌زاده با بیان اینکه وضعیت مراتع استان بوشهر در سال جاری به سبب بارش باران سال قبل مطلوب شده است گفت: تأمین علوفه دام عشایر مورد توجه ویژه قرار دارد و در این راستا اقدامات مهمی در تأمین علوفه دامی انجام شده است.

وی بر توجه به ایجاد مرکز عرضه دام عشایر در استان تأکید کرد و گفت: در این راستا ایجاد دام شهر برای عرضه دام عشایر و دامداران روستایی استان بوشهر ضروری است.

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر نیز با بیان اینکه ۴۰ درصد مراتع استان در اختیار عشایر است افزود: عشایر استان بوشهر سالانه ۶ هزار و ۹۰۰ تن گوشت قرمز، ۲ هزار و ۸۰۰ تن شیر و ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع صنایع دستی تولید می‌کنند.

مهدی رستمی با بیان اینکه عشایر استان بوشهر در شش طایفه و بیشتر در بخش‌‎های ارم و بوشکان شهرستان دشتستان استقرار دارند خاطرنشان کرد: تنها شهرستان‌های کنگان و عسلویه فاقد عشایر هستند.

وی با بیان اینکه خانوار‌های عشایر استان بوشهر چهار هزار و ۳۰۰ نفر با جمعیتی بیش از ۳۰ هزار نفر است گفت: در یک سال گذشته تولید گوشت قرمز در جامعه عشایری استان بوشهر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۱۰۰ تن افزایش یافته است.
منبع/فارس

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار