مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری گفت: از ۸ هزار و ۹۰۰ دستگاه تاکسی زردرنگ، هفت هزار و ۲۰۰ دستگاه فرسوده عمر بالای ۱۱ سال دارند که تعویض آن‌ها حمایت جدی دولت را می‌طلبد.
کد خبر: ۱۱۳۳۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱ 19 October 2023

محمد پرورش افزود: استاندار اصفهان در این زمینه با پرداخت۵۰۰ وام ۵۰ میلیون تومانی موافقت کرده که ۲ هزار و ۲۰۰ راننده تاکسی فرسوده فراخوان شدند که از این تعداد ۵۰۰ نفر متقاضی شدنداما بانک‌ها به تعهد خود در این زمینه هنوز عمل نکرده اند.
وی ادامه داد: از زمان موافقت و دستور استاندار تا نپذیرفتن بانک‌ها برای پرداخت وام، ۹۰ میلیون تومان بر قیمت خودروی سمند افزوده شده که تامین این هزینه اضافه برای رانندگان تاکسی، مقرون به صرفه نیست.
آنطور که مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفته: طرح تحول ناوگان تاکسیرانی ارائه شده است که حدود ۶ هزار خودروی فرسوده طی سه سال باید نوسازی شود، اما بدلیل حمایت نشدن از این طرح؛ این طرح محقق نشد.
از مجموع ۱۸ هزار دستگاه تاکسی در شهر اصفهان ۹ هزار تاکسی از نوع زردرنگ و بیش از ۹ هزار دستگاه دیگر در حوزه سرویس مدارس و آژانس‌ها مشغول فعالیت هستند.
۹ هزار دستگاه تاکسی زردرنگ شامل تاکسی‌های گردشی، خطی یا ویژه ترمینال، راه‌آهن و فرودگاه است که هفت هزار و۲۰۰ دستگاه معادل ۸۰ درصد از آن‌ها فرسوده و از رده خارج هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار