بیش از ۲۰۰ موکب‌دار و خادم زائران اربعین حسینی و هیئت‌های مذهبی استان بوشهر با حضور استاندار و مسئولان اجرایی تجلیل شدند.
کد خبر: ۱۱۳۳۴۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹ 22 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر و به نقل از خبرگزاری تسنیم، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در آیین تجلیل از موکب‌داران و خادمان زائران اربعین حسینی (ع) و هیئت‌های مذهبی استان پیاده‌روی اربعین حسینی را نماد اقتدار شیعه و اسلام دانست و اظهار داشت: موکب‌داران در ایام سوگواری اربعین حسینی در داخل استان، مرز شلمچه و مسیر تردد زائرین در عراق خدمات‌رسانی قابل توجهی کردند.

استاندار بوشهر عشق بین خادمان زائرین و موکب‌داران اربعین حسینی (ع) را غیرقابل توصیف دانست و بیان کرد: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی برگرفته از محرم و پیروزی خون بر شمشیر و قیام عاشورا است.

وی انقلاب اسلامی را مولود عاشورا دانست و تصریح کرد: با سقوط صدام هر ساله شاهد عازم میلیون‌ها زائر از سراسر جهان برای زیارت اربعین حسینی به کربلا هستیم که این مهم از اقدامات انقلاب و نظام اسلامی ایران است و این نشان می‌دهد عاشورا با نظام اسلامی رابطه پیوسته و محرم با جمهوری اسلامی ارتباط مستقیم دارد.

محمدی‌زاده با بیان اینکه شهدای گرانقدر راه کربلا را باز کردند افزود: به گفته امام راحل راه قدس از کربلا می‌گذرد و بدون شک به برکت خون پاک شهدای غزه و جبهه مقاومت فلسطین این مبارزه تا پیروزی قدس ادامه دارد و کسانیکه در راه خدا مجاهدت می‌کنند این مسیر را برای مسلمانان باز می‌کنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه رژیم صهیونیستی رو به نابودی و فروپاشی است خاطرنشان کرد: اکنون به اسرائیل غاصب شکست غیرقابل ترمیم وارد شده و نابودی این رژیم جعلی فراهم شده چراکه میلیون‌ها انسان در نقاط جهان علیه این رژیم قیام کرده‌اند که نشان از نابودی آن دارد.

وی با قدردانی از خدمات خادمان زائرین اربعین حسینی علیه‌السلام استان بوشهر اضافه کرد: موکب‌های اربعین حسینی استان بوشهر ضمن اسکان یک میلیون زائر ۸ میلیون وعده غذایی طبخ و توزیع کردند.

محمدی‌زاده با بیان اینکه موکب‌های اربعین استان بوشهر امسال افزایش قابل توجهی کرد افزود: تعداد موکب‌ها از ۱۲۴ موکب در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۱۶۶ موکب در سال جاری افزایش یافت که نشان می‌دهد رابطه قلبی مردم به حضرت ابا عبدالله‌الحسین علیه‌السلام رو به افزایش است.

استاندار بوشهر با تأکید بر تشکیل ستاد اربعین استان برای برنامه‌ریزی اربعین سال ۱۴۰۳ افزود: برای حل مشکلات موکب‌ها در تأمین تجهیزات از جمله سیستم سرمایشی از طریق کالای همراه ملوان با مشارکت گمرک استان بوشهر وارد شود.

وی استفاده از دانشجویان و دانش‌آموزان دبیرستانی در فعالیت موکب‌های اربعین حسینی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی بزرگترین اقدام فرهنگی است که شرایط خوبی برای فعالیت جوانان و نوجوانان دانش‌آموز و دانشجو فراهم کرده است.

محمدی‌زاده به انتخابات ۱۱ اسفند پرداخت و بر مشارکت موکب‌داران در این عرصه تأکید کرد و گفت: موکب‌داران اربعین حسینی به‌عنوان لشکر فرهنگی انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند که لازم است برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نقش‌آفرینی کنند.

فعالیت موکب‌داران یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی

جانشین ستاد اربعین استان بوشهر نیز فعالیت موکب‌داران را یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی دانست و بیان کرد: این عزیزان فضای خاصی در راهپیمایی اربعین حسینی ایجاد کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: حرکت و اقدامات ارزشمند موکب داران در ایام اربعین حسینی به نوعی همگرایی همه اقشار در مسیر سراسر حق بود که این فرهنگ معطوف به زمان و مکان خاصی نیست و باید این روحیه مردمی حفظ و تقویت شود.

اکبر پورات افزود: امسال با توجه به انتخابات ۱۱ اسفند و ظرفیت بالای مواکب و هیئت‌های مذهبی قطعاً می‌توانند نقش مهمی در مولفه‌های چهار گانه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت ایفا کنند.

وی با تقدیر از زحمات خالصانه و مجاهدانه موکب‌داران و هیئت‌های مذهبی استان در ایام ماه محرم و اربعین حسینی عنوان کرد: در این ایام تمامی دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه گمرک، صمت، برق، آب، علوم پزشکی، هلال احمر، راهداری، جهاد کشاورزی، غله، پارس جنوبی و پتروشیمی‌های مستقر در استان همکاری مناسب در زمینه ارائه خدمت‌رسانی به زائرین داشتند که از تلاش و خدمات آنان قدردانی می‌شود.

۱۶۶ موکب استان بوشهر به زائرین خدمات‌رسانی کردند

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان بوشهر هم با ارائه گزارشی اعلام کرد: ۱۶۶ موکب در داخل استان بوشهر، مرز شلمچه و نقاط مختلف مسیر تردد زائرین در عراق مستقر شد و خدمات‌رسانی کردند.

عبدالرضا مطاف با بیان اینکه کمیته ۱۶ گانه ستاد اربعین نقش ویژه‌ای داشتند افزود: موکب‌داران به زائران ۵ استان و ۲ کشور خدمات‌رسانی کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر اضافه کرد: موکب‌داران در شبانه‌روز ۹۵ هزار و ۵۰۰ اسکان و ۸۲۴ هزار و ۶۰۰ در ۵ وعده غذایی پذیرایی کردند.

در این مراسم بیش از ۲۰۰ خادم اربعین حسینی استان بوشهر مورد تجلیل قرار گرفتند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار