معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز: افراد بالای 65 سال، کودکان زیر 6 سال، افراد با بیماری زمینه ای قلبی، ریوی و مادران باردار را گروه هایی برشمرد که بیشتر از دیگران در معرض این بیماری هستند.
کد خبر: ۱۱۳۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲ 28 October 2023

تابناک فارس به نقل از ایلنا: عباس رضاییان زاده با اشاره به تقارن آغاز فصل سرما و سال تحصیلی مدارس گفت: همزمان با تغییرات آب و هوایی، احتمال ابتلا به بیماری ‌هایی نظیر سرماخوردگی و آنفلوانزا افزایش می یابد که برای پیشگیری از ابتلا به ویژه در گروه‌های پرخطر، رعایت برخی نکات ضروری است.

او افزود: ویروس‌ آنفلوانزا از راه‌ هایی مانند پخش ذرات ریز تنفسی فرد آلوده در هوا، عطسه یا سرفه و تماس با سطوح آلوده به ویروس از سوی بیمار آلوده بدون علامت و یا دارای علامت، به دیگران منتقل می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص تفاوت های بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا اظهار کرد: شروع تب ناگهانی، تنگی نفس، سرفه و بروز علائم با شدت بالا، از مهمترین نشانه های ابتلا به آنفلوانزا است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز افراد بالای 65 سال، کودکان زیر 6 سال، افراد با بیماری زمینه ای قلبی، ریوی و مادران باردار را گروه هایی برشمرد که بیشتر از دیگران در معرض این بیماری هستند.

توصیه رضاییان زاده برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا، پرهیز از حضور و قرار گرفتن در مکان های با تجمع بالا بود و افزود: لازم است از روبوسی و دست دادن، به ویژه با افرادی که علائم سرماخوردگی دارند به طور جدی پرهیز شود.

رعایت فاصله دست کم یک متری با افراد دارای علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، دیگر توصیه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.

رضاییان زاده افزود: شاغلان، کارکنان و دانش آموزان در صورت بروز علائم سرماخوردگی، لازم است در منزل استراحت کامل داشته و از حضور در مکان های پر تردد به طور جدی خودداری کنند تا خطر انتقال و ابتلا به دیگران کاهش یابد.

او تاکید کرد: استفاده از ماسک معمولی در بیماران و پوشاندن دهان و بینی با گودی آرنج به هنگام سرفه و عطسه برای پیشگیری از گسترش ویروس در جامعه، توصیه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار