رئیس پلیس فتای استان فارس از انهدام یک باند کلاهبرداران که با ارائه رسیدهای جعلی بانکی مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از شهروندان شیرازی کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴ 28 October 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: امیر حسین سلیمانی امروز، ۶ آبان‌ماه اظهار کرد: یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا اعلام کرد پس از ثبت آگهی فروش تلفن همراه خود در یکی از سایت‌های آگهی محور، خانمی با وی تماس گرفته و پس از توافقات اولیه ۲ خانم به درب منزل مراجعه و اقدام به خرید و تحویل گرفتن گوشی و ارائه یک رسید بانکی کرده‌اند که پس از گذشت چندین ساعت متوجه عدم واریز وجه به حساب خود و جعلی بودن رسید شده است.

وی افزود: موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت و با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، مشخص شد که متهمان ( ۲ خانم و ۲ آقا ) با هویت‌های جعلی برای دریافت کالاهای درج شده در سایت آگهی محور به درب منازل شاکیان مراجعه و با ارائه یک رسید بانکی جعلی که نشانگر مبلغ واریزی از طریق اینترنت به حساب شکات بوده، کالا را تحویل و محل را ترک می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: کارشناسان این پلیس با اقدامات فنی موفق به شناسایی متهمان در کمترین زمان ممکن شده و با هماهنگی مرجع قضائی، هر ۴ متهم را در یکی از محله‌های شهر شیراز دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند.

سلیمانی با بیان اینکه متهمان پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به جرم خود اعتراف کردند، افزود: تاکنون ۷ پرونده در خصوص این کلاهبرداران در پلیس فتا تشکیل و مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به این شیوه از شهروندان کلاهبرداری شده است.

وی گفت: هم‌استانی‌ها برای جلوگیری از اینگونه کلاهبرداری‌ها باید سامانه پیامکی حساب‌های خود را فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس توصیه کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس‌ فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir بخش گزارشات مردمی و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با همکاران بنده در میان بگذارند.

برچسب ها: کلاهبرداری ، انهدام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار