رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاسارگاد از کشف یک قبضه اسلحه دو لول ساچمه‌زنی مجاز و ۳۴ عدد فشنگ و لاشه دو قطعه کبک وحشی شکار شده توسط یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷ 29 October 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاسارگاد امروز، ۷ آبان‌ماه با تشریح اقدامات برای معرفی متخلفین به دستگاه قضایی خواستار برخورد قاطع و بدون اغماض با شکارچیان متخلف در این شهرستان شد.

رسول کرمی به برخی خطرات وجود سلاح در دست شکارچیان متخلف پرداخت و اضافه کرد: وجود اسلحه شکاری غیر مجاز به معضل بزرگی برای حیات‌وحش تبدیل شده است. بدیهی است وقتی کسی اسلحه شکاری خریداری می‌کند و مجوز نگهداری دریافت می‌کند، انتظار دارد با دریافت پروانه شکار از سازمان حفاظت محیط‌زیست به طبیعت رفته و حیوانات را شکار کند، در غیر این صورت دور از انتظار نیست که به‌صورت غیرمجاز به این کار مبادرت کند.

وی ادامه داد: گذشته از قبح ذاتی عمل شکار و ناپسند بودن آن نزد اذهان عمومی، به‌دلیل حرام بودن امر شکار از سر تفریح به فتوای صریح مراجع عظام، ضروری است به‌دنبال یک راهکار اساسی برای حل این معضل باشیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاسارگاد افزود: وجود معضلی به‌نام شکار حیات‌وحش و وجود افرادی به‌عنوان شکارچی به‌هیچ عنوان برای اکثریت قریب به اتفاق افراد جامعه پذیرفته شده نیست و این را می‌توان از واکنش افکار عمومی نسبت به فیلم‌ها و اخبار منتشر شده در این خصوص محک زد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار