مانور طرح اضطراری فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان بر اساس سناریوی تدوین شده برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵ 30 October 2023

مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: این مانور با تمرین کامل طرح اضطراری صبح امروز با به صدا درآمدن آژیر وضعیت اضطراری از برج مراقبت پرواز در این فرودگاه برگزار شد.
ابوذر ضیائی افزود: ارزیابی و افزایش توان عملیاتی سازمان‌ها در زمان بروز سوانح هوایی، نحوه مدیریت بحران در شرایط اضطراری، آشنایی سازمان‌ها با مناطق عملیات پروازی و نحوه دسترسی به این مناطق و شناسایی نقاط قوت و ضعف در هنگام بروز سوانح و حوادث احتمالی از اهداف برگزاری این مانور است.

وی در خصوص روند اجرای این تمرین گفت: بر اساس سناریوی طراحی شده، هواپیمایی فرضی مسافربری-۸۲MD با ۴۸ نفر سرنشین پس از اعلام وضعیت اضطراری در فرودگاه اصفهان به زمین نشسته و به دلیل نقص فنی از تاکسی وی مورد استفاده خارج و به خودروی حامل سوخت برخورد کرده و دچار انفجار و حریق می‌شود، که پس از آن واحد‌ها وسازمان‌های داخل و خارج از فرودگاه هر یک در چارچوب وظایف از پیش تعیین شده خود عملیات اطفاء حریق و امداد ونجات را در دستور کار قرار می‌دهند.
ابوذر ضیایی افزود: این تمرین با حضور ۱۵۰ نیروی امداد و نجات و همچنین ۴۵ خودرو از حوزه‌های ایمنی و امنیتی فرودگاه و سازمان‌های عملیاتی و امدادی استان درمدت ۹۰ دقیقه برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار