مدیر جهاد کشاورزی سپیدان : پیش‌بینی می‌شود امسال در این شهرستان بیش از ۲۱۰ هزار تُن سیب تولید شود.
کد خبر: ۱۱۳۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸ 08 November 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: شهاب الدین صالحی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال در این شهرستان بیش از ۲۱۰ هزار تُن سیب تولید شود.

او گفت: متوسط تولید سیب در کشور ۱۶ تن است و این میزان در شهرستان سپیدان بین ۳۰ تا ۳۵ تن در هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی سپیدان با بیان این که سیب شهرستان سپیدان در کشور از لحاظ کیفیت و صادارت حرف اول را می‌زند، گفت: حدود ۶۰ درصد از تولید سیب استان فارس به سپیدان اختصاص دارد و این شهرستان در تولید محصول سیب جایگاه نخست در استان را دارد.

صالحی گفت: با شروع فصل پاییز برداشت ارقام پاییزه سیب سپیدان با نام صادراتی (رد وگلدن) یا همان سیب زرد و قرمز از اواسط شهریور شروع و تا پایان آبان ادامه دارد.

او افزود: ارقام بهاره و تابستانه در باغ‌های سیب این شهرستان؛ گلاب، قندک و شیخی مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

مدیر جهاد سپیدان با بیان این که سیب سپیدان به علت شرایط اقلیمی خاص، از طعم و عطر مطلوب و انبارمانی بالایی برخوردار است، گفت: بخش عمده‌ای از سیب تولیدی این شهرستان برای تازه خوری به میادین میوه و تره بار استان فارس و استان‌های مجاور صادر و درصدی هم برای نگهداری به سردخانه‌های شهرستان و استان بارگیری می‌شود.

فرماندار سپیدان هم بر ضرورت ویژه ساخت و گسترش واحد‌های صنعتی فرآوری و نگهداری این محصول، به منظور ارزش افزوده و جلوگیری از خروج آن به صورت خام تاکید کرد و گفت: با توجه به توسعه باغ‌ها و افزایش سطح زیر کشت این محصول در سپیدان، گسترش این صنایع از قبیل سردخانه ها، صنایع تبدیلی و فراوری این محصول در اولویت برنامه‌های فرمانداری و جهاد این شهرستان قرار دارد.

علیرضا سامری در ادامه با بیان اینکه ۴۰ درصد سیب سپیدان به کشور‌های همسایه صادر می‌شود، افزود: فرمانداری سپیدان از متقاضیان ساخت سردخانه یا صنایع تبدیلی و فرآوری مرتبط با محصولات کشاورزی، استقبال کرده و با در اختیار گذاشتن تسهیلات کم بهره و زمین مناسب از آنان حمایت همه جانبه می‌کند.

 

برچسب ها: برداشت ، سیب ، سپیدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار