مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل از فراهم شدن زمینه آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد و مالی با کمک خیران در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱ 09 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل، کریم‌الله محبوبی در این زمینه اظهار کرد: این مددجو ۵۶ ساله و دارای پنج فرزند است که در یکی از روستا‌ها به شغل دامداری مشغول بود و برای خرید دام، تسهیلاتی از بانک دریافت کرده است.

وی افزود: این شخص که به علت ابتلا به بیماری کلیوی یکی از کلیه‌های خود را از دست داده است، در پی پایین آمدن قیمت دام در بازار و بالا رفتن هزینه‌های نگهداری، از بازپرداخت قسط‌های وام بانکی ناتوان ماند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل با اشاره به محکومیت سه ماهه او بیان کرد: با توجه به نظر پژوهشگر پرونده مبنی بر تایید نیازمندی این مددجو و تایید آسیب‌های وارده به خانواده‌اش، برای رهایی از زندان نیازمند کمک نیکوکاران بود.

وی اضافه کرد: با تامین ۲۰۰ میلیون ریال از بدهی ۷۳۸ میلیون ریالی پرونده این مددجو هفته جاری از زندان اردبیل آزاد شد و به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

محبوبی ادامه داد: همچنین شخصی ۴۷ ساله با ۲ فرزند که از بابت تامین هزینه درمان همسرش از شاکی پول دریافت کرده، ولی به دلیل نداشتن درآمد کافی و بالا بودن هزینه‌های درمان همسرش، به زندان افتاده است.

وی عنوان کرد: خانواده این شخص که نیروی شرکتی یک واحد تولیدی و اجاره‌نشین است، با کمک مالی برادرش گذران زندگی می‌کند و با توجه به تایید نیازمندی او و آسیب‌پذیری خانواده‌اش، واجد شرایط دریافت کمک از سوی نیکوکاران است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل با اشاره به اینکه مبلغ کل بدهی سه میلیارد و ۹۶۹ میلیون ریال است، گفت: ۷۰۰ میلیون ریال برای آزادسازی این مددجو و بازگرداندن او به آغوش خانواده نیاز است و بدین منظور چشم به کمک‌های نیکوکاران دارد.

وی یادآور شد: نیکوکاران در صورت تمایل می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت ۶۱۰۴.۳۳۷۹.۴۳۲۳.۷۴۷۷ و شماره شبا ۱۳۰۱۲۰۰۲۰۰۰۰۰۰۵۰۱۲۱۲۱۲۷۰ نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل نزد بانک ملت در قالب پویش مردمی نذر هشتم واریز کنند.

به گزارش ایرنا، سال گذشته ۷۳ جشن گلریزان برگزار و با جمع‌آوری ۲۱۷ میلیارد ریال از محل کمک خیران، گذشت شاکیان، تسهیلات بانکی و تقسیط بدهی صرف آزادی زندانیان مالی و معسر (ناتوان از پرداخت بدهی) شد و ۳۰۵ نفر از زندانیان جرایم مالی و غیرعمد از زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند.

استان اردبیل با جمعیت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی کشور و در مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار